Porvoon läntinen sisääntulo kaupunkimaisemmaksi

Moottoritieliittymän jälkeen Läntisen Mannerheiminväylän oikealle puolelle voitaisiin sijoittaa toinen ammattikoulu ja vasen puoli sopisi Kuninkaanportin alkuperäistenkin suunnitelmien mukaan yritysalueeksi. Yhdessä master planissa Helsingin suuntaan johtava ramppi on katettu moottoritien eteläpuolella.

Pekka Silvennoinen

PORVOO | Porvoon kaupunkisuunnitteluosasto käynnistää ensi vuonna työn, joka tähtää Porvoon Läntisen Mannerheiminväylän olemuksen muuttamiseen.

– Sisääntulo moottoritien liittymästä Mannerheiminkadun siltaan saakka sietäisi tehdä kaupunkimaisemmaksi, kaupunkisuunnittelupäällikkö Eero Löytönen sanoo.

Työ alkaa selvityksellä, jossa mietitään kaavojen laatimisen lähtökohdat.

– Tästä tulee varmaan vaikea, hankala ja monessa vaiheessa etenevä työ aikanaan.

Lue lisää lauantain Uusimaasta

Written by:

Jyrki Hämäläinen

Ota yhteyttä

Kommentit

Kommentit

Korkea aika saada Porvooseen sisääntulo paremman näköiseksi. Ennemmin oli pitänytkin satsata siihen kuin johonkin kirsikkapuistoon pääkirjaston takana. Kun rahaa on niukasti, pitää satsata siihen, mikä koskettaa mahdollisimman suurta määrää ihmisiä. Pyöräteiden kunto on paikkapaikoin huono, niihin myös lisää rahaa.

Mirja Suhonen

Toinen ammattikoulu ? Tuntuu, että olisi parempi myydä tontit eniten tarjoavalle ? Käsittääkseni Porvoolla ei ole enää Taidetehtaan jälkeen rahaa mihinkään ? Sen näki viime talvena kun kadut jätettiin auraamatta etc.

Joo kuka maksaa ? (ei varmistettu)

Toinen ammattikoulu ? Tuntuu, että olisi parempi myydä tontit eniten tarjoavalle ? Käsittääkseni Porvoolla ei ole enää Taidetehtaan jälkeen rahaa mihinkään ? Sen näki viime talvena kun kadut jätettiin auraamatta etc.

Joo kuka maksaa ? (ei varmistettu)

Oisko parempi ensin saada Porvooseen jotain sellasta minkä takia ulkopuolisetkin käyttäisi sitä sisääntuloa.. Paikalliset nyt tulee kotiinsa kyllä oli se sisääntulo millanen vaan. Nythän Porvoo pyrkii kaikin tavoin käännyttämään tulijat pois ja ajaa myös paikalliset asioimaan muualle.

Ja jos rahaa johonkin teiden kuntoon laitetaan niin viisaampi se on ensin laittaa autoväylät kuntoon ja sitten jos jää rahaa niin pyörätiet. pyöräteiden käyttö on kuitenkin varsin marginaalista verrattuna moottoriajoneuvoliikenteeseen.

Anzzi (ei varmistettu)

Kohta Porvoon keskusta on autio, kun pikku hiljaa yritykset muuttaa joko länsi tai itä-puolelle. Minä harvoin asioin länsi-puolella, joten onneksi sentään on verkkokaupat olemassa ja mahdollisien mukaan posti kantaa paketit kotiin asti. ;)

On ehkä väärä palsta, mutta menkööt tällä kertaa!

Lukija! (ei varmistettu)

Miksi Porvoossa kaikki tekeminen halutaan kohdistaa läntiselle puolelle jokea?
Missä tämänkokoisessa kaupungissa sisääntulo on kaupunkimainen?
Onko tässä esimerkki siitä miksi kaupunkikehitys esittää ensi vuodelle niin suuria talousarvioylityksiä. Ne taisivat olla kymmenkertaiset sosiaali- ja terveyspuoleen, joka kuitenkin on kooltaan viisinkertainen. Taitaa kaupunkikehityksen johtalta karata mopo käsistä.

taustat selville (ei varmistettu)

Keskustelu suljettu

Emme ota kommentteja vastaan viikonloppuisin. Voit osallistua keskusteluun jättämällä kommenttisi maanantai klo 8.00 ja perjantai klo 16.00 välisenä aikana.