Takuu ei tuo turvaa

Kolumnit
Kommentoi 132

Jokaiselle kurjalle asialle ei voi antaa poliittista takuuta.

Ensimmäiseksi taataan vanhempainvapaa, sitä jatketaan subjektiivisella päivähoitotakuulla, kodinhoitotakuulla, koulutustakuulla, nuorten takuutyöllistämisellä, minipalkkatakuulla, lääkäriin pääsytakuulla, lääkekorvaustakuulla, muutosturvatakuulla, toimeentulotakuulla ja lopulta laitoshoito- ja hautaustakuulla.

Takuista puuttuu onnellisuustakuu, jonka itäsaksalaiset aikoinaan kirjasivat perustuslakiinsa. Huolimatta takuuyhteiskunnasta huostaan otettujen lasten ja koulupudokkaiden määrä nousee, ilman jatkokoulutuspaikkaa jäävien osuus pysyy korkeana, nuorisotyöttömien ja aikuisten työttömien määrä lisääntyy, syrjäytyneiden osuus nousee ja vailla riittävää hoitoa olevien vanhusten määrä on suuri.

Takuu ei toimi ilman rahaa. Jotakin voidaan taata, jos yhteiskunta pystyy tuottamaan lisää voimavaroja, mikä tarkoittaa jaettavan rahan kasvua. Jakovara ei lisäänny, elleivät työllämme syntyvät tavarat ja palvelut mene kaupaksi. Nyt näin ei ole.

Etuja ei tarvitse leikata, takasi Ranskan uusi presidentti Francois Hollande vaalien alla. Muutaman kuukauden hallitsemisen jälkeen ranskalaiset ovat palanneet kaduille protestoimaan, kun presidentin on pakko säästää menoissa.

Suomen korkea luottoluokitus on sokaissut silmämme. Uskomme, että velkaa voidaan lisätä ja kuntien menoja kasvattaa tekemällä uusia takuulupauksia.

Velan kasvaessa ja suhdanteen heiketessä, yhä harvemmat joutuvat työllään kustantamaan yhä useamman toimentulotakuun. Samalla tavalla vähävelkaiset maat kustantavat ylivelkaantuneiden elämän.

Nykynuoriso tulee elämään aikuisuutensa taloudessa, jossa yksi työtätekevä maksaa kolmen töistä poissa olevan elämän. Se toteutetaan lisäämällä palkkaveroja sitä mukaan kuin eläkeläiset, työttömät, opiskelijat ja lapset lisääntyvät. Siitä voi antaa takuun. Kuka takaa sen, että töissä olevat suostuvat maksajiksi?

132 kommenttia Kommentoi
Käyttäjän A-P. Pietilä kuva
A-P. Pietilä

Kommentit

21.8.2012 11:26

Joku minua viisaampi nasevasti ilmaisi, että APn perustehtävä tässä lehdessä on mollata demareita. Ja koska demarit ovat olleet suuna päänä vaatimassa takuita Suomen vakuuksille, niin tästäpä oivan aasinsillan AP saikin. Mutta minä, minäpä väitän vastoin AP:n ensi hönköstä, että kyllä hyvinkin jokaiselle kurjalle asialle voidaan antaa poliittinen takuu.

Otetaan esimerkiksi kuolema, kurjaahan se on. Yhdenkään ihmisen liikkiötä ei sivistysvaltiossa maanpinnalle mätänemään jätetä, joten hautaus/tuhkaustakuu on fakta mikä fakta. Mutta eihän takuu siihen suinkas lopu: kristilliset antavat vielä taivastakuun jatkoksi - tosin ehdollisena, mutta takuun kumminkin.

Tämän katajaisen kansan takuuvalikoimista ei suinkaan puutu onnellisuustakuu. Nimittäin postmodernin kansan onnellisuus on ihan sama kuin teollisen agraariyhteiskunnan aikainen hyvinvointi. Nyt onnellisuus ja hyvinvointi ovat synonyymejä. Kansainvälisissä onnellisuusvertailuissa suomalaiset ovat osoittautuneet maailman toiseksi onnellisimmaksi kansaksi oitis tanskalaisten jälkeen. Tämän suuri onni ja autuus on seurausta perustuslaistamme, joka takaa meille ihmisarvon, yhdenvertaisuuden ynnä taloudelliset, sivistykselliset ja sosiaaliset oikeudet. Mitä muuta AP tarvitsee ollakseen onnellinen (paitsi demarien häviötä puoluekartalta)?

Toimeentulotakuu ja nuorisotakuu ovat siitä hyviä, että jokainen joskus (paitsi AP) saattaa tarvita turvaa ja tukea. Säätelemättömän finanssi- ja markkinatalouden yhä nopeammassa syklissä toistuvat notkahdukset, taantumat, lamat etc. tekevät meidät niin ihanan tasa-arvoisiksi. Ihmisestä on moneksi, välillä voi olla pömpöösin omakotitalon omistaja ja IT-alan johtaja Matarista ja toisen kerran työtön kunnan vuokralainen Myyrmäestä. Että silleen niistä takuista ja niiden kestävyydestä.

21.8.2012 11:41

"Kansainvälisissä onnellisuusvertailuissa suomalaiset ovat osoittautuneet maailman toiseksi onnellisimmaksi kansaksi oitis tanskalaisten jälkeen. "
Suomessa on voimakas pillerikulttuuri. - Esim. vanhukset lamaannutetaan pillereillä sänkyihmisiksi. Näin ei tarvita hoitajia esim. vahtimaan dementoituneita, jotka ovat menossa milloin minnekin.
Näköjään "onnellisuuspillereitä" on alettu määrätä lääkkeeksi alituisesta masennusta kärsivien lisäksi myös elämän kolhimille - esim. työttömille. - No, eipä tarvitse pelätä levottomuuksia (vrt. viime vuosien Ranska) tai jytkyä ensi kuntavaaleissa.

21.8.2012 11:53

Hmm... Kokoomushan antoi taannoin takuun toivosta. Kyllähän sekin on poliittisena takuuna toiminut ihan kestävästi esim. Sari Sairaanhoitajan kohdalla.

21.8.2012 15:19

Ylivoimaisesti huonoin asia sanomalehti Uusimaassa on politiikka ja puolueelliset kirjoitukset. Tekisi mieli pelkästään sen vuoksi perua tilaus.
Kokoomus on puolue, joka hymyilee kuin Stubb ja tekee juuri niin kuin itse haluaa, täysin väestön halusta riippumatta. Demarit ovat puolue, joka on unohtanut oman identeetinsä ja työtä tekevän väestön. RKP:llä ei ole omaa tahtoa, vaan peesaa vallassa olevaa. Demarit ovat unohtaneet työtä tekevän väestön aina vaan hakee valtaa. Muitahan oikeita puolueita Suomessa ei ole, vaan erilaisia joukkoja henkilöitä, jotka seisovat tietyn joukon riveissä. Tavallisten ihmisten puoluetta ei ole, ei nuorten, ei työtä tekevien, ei työttömien, ei eläkeläisten eikä muidenkaan.
Takuusta on lähes aina maksettu etukäteen enemmän kuin takuu turvaa.

21.8.2012 15:38

"Ylivoimaisesti huonoin asia sanomalehti Uusimaassa on politiikka ja puolueelliset kirjoitukset. Tekisi mieli pelkästään sen vuoksi perua tilaus."

No voihan jepulis, paljonko maksat Uusimaan tilauksesta?

22.8.2012 10:31

Kyllä minä maksan Uusimaan tilauksesta aivan normaalin tilausmaksun eli yli 200 euroa vuodessa. Onko siinä jotain kummalista, eihän täällä netissä ole oikeastaan mitään paikallisia juttuja.

22.8.2012 19:16

Älä helvatissa! Muille Uusimaa on ilmaisjakelulehti kuen Vantaan Sanomat, Länsiväylä ym. ym.

23.8.2012 08:46

Täälllä Porvoossa kaikesta pitää maksaa, jopa Uusimaasta. Sunnuntaisin se tulee ilmaiseksi ja kyse on siis Uusimaasta, ei Keski-Uusimaasta. En nimittäin tiennytkään Uusimaata jaettavan Vantaalle.

21.8.2012 16:27

Pietilä: "Ensimmäiseksi taataan vanhempainvapaa, sitä jatketaan subjektiivisella päivähoitotakuulla, kodinhoitotakuulla, koulutustakuulla, nuorten takuutyöllistämisellä, minipalkkatakuulla, lääkäriin pääsytakuulla, lääkekorvaustakuulla, muutosturvatakuulla, toimeentulotakuulla ja lopulta laitoshoito- ja hautaustakuulla."

Jo ainoastaan tämä kappale saa ihokarvani karrelle ja minut niin tukkoon, etten pysty sanomaan muuta kuin, että tuolla tavalla ajattelevan tyypin kanssa en haluaisi ikinä asua samalla planeetalla.
Eiköhän tämä kerro kaiken, mitä ajattelen hänestä ja hänen puoluepolliitisista näkemyksistään.

21.8.2012 16:56

Arvaas miltä meistä ihan tavallisista ihmisistä tuntuvat lullukkasukupolven pullamössöämmien "mulle kuuluu" vaatimukset á la "...on taattava vanhempainvapaa, sitä jatketaan subjektiivisella päivähoitotakuulla, kodinhoitotakuulla, koulutustakuulla, nuorten takuutyöllistämisellä, minipalkkatakuulla, lääkäriin pääsytakuulla, lääkekorvaustakuulla, muutosturvatakuulla, toimeentulotakuulla ja lopulta laitoshoito- ja hautaustakuulla."

21.8.2012 16:31

Vain pari huomiota Pietilän "takuu ei tuo turvastaa". Nämä takuut, joita suomenkin poliittinen eliitti alvariinsa jakaa, ja usein juuri vaalien alla ovat vaalitäkyjä !
Ja Pietilän jutussa on omituinen jatko sisältäen erinäisiä "subjektiivisia takuita".

Ilmeisesti Pietilä ei tiedä tai ei ole lukenut kokoomusjohtoisen sixback- hallituksen talousarvio esitystä, jossa juuri poistetaan näitä subjektiivisä takuita mm. sosiaali- ja terveyshuollon rahoituksesta pois 25 miljoonaa euroa, saiarausvakuutuksen korvauksesta 71 miljoonaa euroa, lapsilisien indeksikorotukset leikataan, samoin käy työttömyysturvaan, opintotukeen.

Kotitalouksilta leikataan 830 miljoonaa euroa eli 10 kertaa enemmän, kuin hallituksen mainostama "solidaarisuusvero" rikkaille.

Olisko Pietilällä rohkeutta kirjoittaa näiden, kansalaisille ja kuntalaisille kuuluvista
takuista.

21.8.2012 16:52

Ehkä Pietilältä ei puutu rohkeutta, eikä varsinkaan röyhkeyttä, mutta asioiden OBJEKTIIVISTA arviointia kyllä.
Hän on niin oikeakätinen kuin olla voi ja ottaa aina oikealta kaikki kannanottonsa asioihin.

Jos Pietilä olisi päivän diktaattorina, mitä tapahtuisi??
Kenelle minun lisäkseni se on kauhuskenaario?
Tuollaiset ukot hirvittää. Ainakin minua.

21.8.2012 19:35

Rikkaruohotaso... Jos ja kun kerran Pietilä on oikeakätinen, niin mitä vikaa oikeakätisyydessä on?
Meikäläinen, kun on ihan vasenkätinen niin on koko ikänsä saanut kuulla: ooks sä vasenkätinen, ihan on ollut maailman ihme. Kynä oikeaan käteen, oon saanu kuulla koko ikäni.
Ja nyt, sitte ihmetellään ku Pietilä onkin oikeakätinen. On tää maailma mennyt kyllä aivan ylös alasilleen, kun ei enää ota selvää pitääks kynä olla oikeessa vai vasemmassa kädessä?? Kummassa??

21.8.2012 17:26

Tarkkailija: Arvaas miltä meistä ihan tavallisista ihmisistä tuntuvat lullukkasukupolven pullamössöämmien "mulle kuuluu" vaatimukset ...

Mitäs sukupolvea sinä olet ja miten niin TAVALLINEN ihminen? Kaikki me olemme TAVALLISIA ihmisiä ja sinäkin saatat - kuten oikeistokapitalisti-Pietiläkin, joutua apua pyytävän osaan!! Ei ole olemassa myöskään takuita kenenkään hyväosaisuudesta!!
Isommatkin ihmiset ovat kaatuneet omaan näppäryyteensä.

21.8.2012 17:39

Ihminen pienuudessaan turvautuu materiaaliin. Varsinkin täällä lännessä ja maissa, joissa ei ole luonnon katastrofeja - VIELÄ!
Mutta kuten olemme nähneet ja kuulleet, kaikki materia on lopultakin aivan mitätöntä silloin kun tuli, tulva, maanvyöry tai vastaava tulee ja ottaa vallan.

Siinä kaikenlaiset vakuutukset ja takuut mitätöityvät silmänräpäyksessä.
Täällä kellukkasukupolvet rypevät rahassa ja luulevat itseään kuolemattomiksi, sekä omaisuuttaan ikuiseksi.
Onneksi näin ei koskaan ole!!

Sitä paitsi ihmisen suurin vaara on hän itse.

21.8.2012 17:52

Punapääoma katosi hetkessä, ja jäljelle jäivät savuavat rauniot. Se oli takuulla taustalla olevien demareiden ja kommareiden syytä. Yleensä epäonnistunut yrittäjä pannaan liiketoimintakieltoon, mutta nyt nämä samat luottamusmieht vastaavat valtakunnan asioista. Että sillä lailla.

21.8.2012 19:11

KOP, SYP, Polar, Suomi-yhtiö, Rauma-Repola, Yhtyneet Paperitehtaat, Uusi Suomi...

21.8.2012 19:45

Kansa, Haka, Tradeka, Työväen säästöpankki ja Elanto, jonka piti yhtyä veriviholliseensa - "luottamusmiehinä" samat naamat.

22.8.2012 11:41

Edellä esitetyissä yrityksissä tyrineet eivät jatka, mutta ay- ja vasemmistotaustaiset luottamusmiehet hilluvat uusissa vaativissa tehtävissä. Eikö ministeriltä voisi vaatia muutakin kuin ylioppilastutkinto?

21.8.2012 19:14

Kun Neuvostoliitto romahti, sanottiin, että nyt kommareiden silmät aukesivat ja oikeisto hekotti pirunnauruaan.
Nyt EU romahtaa ja meidät siihen kuseen ajaneet oikeistolaiset joutuvat raottamaan rasvaisia silmäluomiaan ja me vasurit nauramme paskaisesti!!

22.8.2012 10:35

Eihän Suomessa ole vasemmistopuolueita, kun verrataan muihin länsi-euroopan puolueisiin.

21.8.2012 19:37

Tässä entisessä hyvinvointivaltiossa koneet hoitavat jo kaiken.
Itsepalvelu on kuitenkin monessa mielessä kallista.
Kassat, lentokentät, lipunmyynnit, ja mitkä kaikki ovatkaan jo robottien eli tietokoneiden miehittämiä.

Missä, missä ihmiset, mihin ovat kadonneet - tiedätkö syyn?
Tiedän.
Suurpääoman voitonmaksimointipyrkimyksiin.

Inhimillisyydellä ei ole mitään väliä kunhan rattaat jauhavat omistajaluokalle lisää kapitaalia keinolla ja hinnalla millä hyvänsä. Näinhän se on aina ollut ja on edelleen.

Kone hoitaa hommat keuhkoilematta, lakkoilematta, vaatimatta lisää liksaa.
Näin tilannetta perustelee kyykyttäjä.

Koneet hoitaa kaiken halvemmalla, tuottaen maksimaalisen voiton omistajalleen!
Koneet hoitavat meidät kohdusta hautaan.
Ilmeisesti kohta myös suvunjatkamisenkin.

Millaisia kovakuoriasia sitten mahtaa syntyä kun nytkin ovat niin kovia ja kiiltäviä nuo tietyt piirit, ihan kuin jonkun koneen jälkeläisiä...

21.8.2012 19:56

Nyt on sitten kokoomus ajamassa alas myös liikkuvaa poliisia. Ilmeisesti
"peltipoliisit" ovat oppineet homman. Tuolla mökkikunnassa poliitikot
voivat huokaista helpotuksesta, kun ei ole "liikuvia" ei tartte sakkoja pelätä
eikä joutu "hönkäisemään" laitteeseen turhasta. Sitten pari kertaa sattui tuossa
kesä-heinäkuussa että eräs kotihoidon mummeli - elävä kuin elohopea - ikä
n. 85 v. oli odottamassa partiota aamusella portailla yöpaidassa kimpsuineen
ja kampsuineen: "nyt lähtetään evakkoon." Onneksi oli lämmintä. Takuulla!

21.8.2012 20:03

Suomella ei ole varaa (eikä tule olemaan varaa) nykymuotoiseen hyvinvointiyhteiskuntaan. "Toivotaan, toivotaan" -politiikalla otetaan lisää velkaa (jopa etelän koijareiden hyvinvoinnin maksamiseen), mutta se on petollista politiikkaa. Kenelläkään hallituspuolueiden poliitikoilla "ei ole munaa" sanoa totuutta suoraan. Tai voihan olla, että taivaalta tulee ystävällismielisiä ufo-miehiä, jotka antavat Suomen käyttöön jonkin mullistavan energiantuotantomenetelmän ja Oy Suomi Ab pelastuu...

21.8.2012 20:12

Nykymuotoiseen hyvinvointiyhteiskuntaan???
Miten nuori mahdat olla, jos pidät tätä hyvinvointiyhteiskuntana??

Se meni jo noin 30-vuotta sitten, ennen Iiro Viinasen, Esko Ahon ja Paavo Lipposen päällepäsmäröintiä ja hyvinvointiyhteiskunnan romuttamista, sekä Suomen ajamista tähän EU-helvettiin.

21.8.2012 20:17

Tämä on hyvinvointiyhteiskunta... ja sellaisen "häviäminen" ei ole näköpiirissä. Sinun muistelemallasi punamultadiktatuurilla ei ollut mitään tekemistä hyvinvoinnin kanssa, se oli jälleenrakentamisen loppuvaihetta ja kaupungistumisen "keskivaihetta"... ja siitäkin selvittiin... vaikka sinunlaisesi pistivat kampoihin minkä kerkisivät. Niin muuttuu maailma... kaikeksi onneksi.

21.8.2012 21:29

Tuosta vasemmiston listasta unohtui vielä Työväen Turva-vakuutusyhtiö.
Joka kuulemma konkurssipäivänään tarjosi vielä eläkevakuutusta asiakkailleen
pitkällä aikavälillä. Eero Rantala koijasi nekin rahat jonnekin ja lähti ulkomaille
hyviin hommiin. Tuli vielä myöhemmin Suomeen ja elää kai vielä? Sellaisia kump-
paneita näillä ammattiyhdistysliikkeen miehillä.

21.8.2012 21:30

Tarkkailijalle tiedoksi, että vaikutat juuri ikiaikaiselta itänaapurin systeemin naapuriaan kyttäävältä TARKKAILIJALTA, niin et tiedä minusta yhtään mitään.
Älä siis yritä määritellä kanssaihmisiäsi, vaikka kuinka tarkkailetkin lajitovereitasi.

Suosittelen muuttoa Pohjois-Koreaan! Siellä tarkkaillaan toinen toisiaan.

22.8.2012 11:31

A-P. Pietilä ei ole objektiivinen vaan puhtaasti provokatiivinen henkilö jonka elämäntehtävä tuntuu olevan vasemmiston, SDP ja muiden kuin oikeistopuoluiden nokkiminen. Mitä tahansa voi heitellä ilmaan kun tarkastelee asiaa vain yhdestä ilmansuunnasta. Kokoomuksen mokat voi lakaista lattialle ja SDPn aikaan saamat työaika, työsopimus, lomat ym asiat voi unohtaa kokonaan. Ei ollut Kokoomus tai AP järjestämässä näitä asioita.

Parempi olisi, että palattaisiin 1800 luvulle silloin kaikki oli hyvin. Ei ollut takuita muusta kuin siitä, että rikkaat rikastuu ja köyhät pysyy köyhinä. Kaikki asiat päätettiin yhden pöydän ääressä ja siinä ei ollut kuin tietyjen sukujen tuolit.

22.8.2012 13:35

EI AP:TA KIITOS (NIMIMERKKI)

Samaa mieltä!!

22.8.2012 19:21

Kyllä AP:ta kiitos! Näin vasemmistopuolueen jäsenenä haluan, että oikeisto AP:n nimissä nostaa pöydälle pölvästit ajatuksensa. AP on hölmöyksien oikeiston arvojen ja asenteiden kiteyttäjänä ihan OK. Mistä muuten tietäisitte, millä ehdoin sielunne ja ruumiinne kapitalismin kukkuloille myydään?

22.8.2012 13:41

A-P lienee kokoomusjohtoisen persukansan edustaja, joka huutelee puskasta eikä kykene vastuunottoon. Näitähän tässä maassa riittää vaivaksi asti. Takuuvarmasti, heh.

22.8.2012 14:57

60-luvulla otettiin ensiaskeleita hyvinvointiyhteiskunnan luomiseksi.
Todellinen startti oli 70-luvulla, jolloin väestörakenne oli paljon edullisempio kuin nyt.
Suuret ikäluokat siirtyivät elikeinoelämän palvelukseen. Siis tämä huoltosuhde oli erittäin edullinen.
Nyt julkisen sektorin osuus on kasvanut vähitellen 70-luvun 20%:sta noin 50% .iin.
Nyt tämä suuri ikäluokka on siirtynyt lähes kokonaan eläkkeelle.
Riippumatta siitä, mikä puolue on asioiden johdossa edessä on kustannusten karsiminen julkisen sektorin puolella. Työntekijöitä ei ole riittävästi lisättävissä tuottavaan työhön.
On siis lisättävä työn tuottavuutta ja saatava maahan työtä tekeviä maahanmuuttajia.
Jotta saataisiin investointeja maahamme joudutaan alentamaan tai jopa poistamaan yritysverotusta.
Päättävien ja vastuullisten poliitikkojen löytyminen ja saanti näitä päätöksiä tekemään voi olla vaikeata. Muita kyllä löytyy.

22.8.2012 15:07

Työttömät suomalaiset ja maahanmuuttajat töihin siinä on sitä reserviä pitkäksi aikaa.Onko meillä varaa haalia vielä lisää maahanmuuttajia elätettäväksi "nimikkeellä työtätekeviä ".Kyllä työhaluja alkaa löytyy kun vastikkeeton rahanjako lopetetaan.

26.8.2012 20:51

ROMANOV Muuten samaa mieltä, mutta vastikkeeton rahanjako, voisi olla perustulo, mitä annetaan työmarkkinatuen sijaan riittävästi, ettei tarvi stressaantua työkyvyttömäksi, kuten minä työhaluisena alle köyhyysrajan työllistämistuki-palkalla (n. 600€/kk) ja vaaditaan työtä tekemään kykynsä mukaan, koska on monenlaisia rajoitteita ihmisillä.

22.8.2012 15:19

Pisnismiehet ja muu puolirikollinen toiminta on valtiovallan erityisessä suojeluksessa kokoomuksen Suomessa. Siihen kun yhdistää rakenteellisen korruption, ylettömän virkavaltaisuuden (tsaarinaikaista perua) ja vielä 1940-luvulla syntyneen ahneen sukupolven aiheuttaman eläkepommin, niin ei ihme, että lapsiministerit ovat helisemässä miljardien eurojen ulkomaanvelan kanssa. Onneksi sentään ymmärretään purkaa turhia päällekkäisiä rakenteita, konkurssikuntia, verovaroin rahoitettuja valtion laitoksia ym. rahareikiä, jotka aikonaan perustettiin pelkästään suurten ikäluokkien työllistämiseksi, kun maatalouden rakennemuutos vei väen toimistoturhakkeiksi. Vielä kun valtion ja kuntien työntekijöiden palkat puolitetaan, niin saadaan oikeat, lakisääteiset asiat Suomessa hoidettua länsimaalaiselle tasolle. Naurattaa muistella, kuinka aikoinaan 70-luvulla perustettiin sellainenkin omituisuus kuin seutukaavaliitto (!), kun ei suurten ikäluokkien oppikoulun käyneille pojan- ja tytönhulttioille löytynyt muuta työtä. No, seutukaavaliitto onneksi kuivui kokoon melko pian. Mutta löysiä virkoja ja turhakkeita Suomesta löytyy edelleen liikaa, ja kovalla palkalla vielä! Potkuja ei aina tarvitse antaa, mutta 50 % palkka-ale voisi piristää kummasti.

22.8.2012 16:47

HAUKI ON KALA (NIMIMERKKI) Pisnismiehet ja muu puolirikollinen toiminta on valtiovallan erityisessä suojeluksessa kokoomuksen Suomessa.

Tuo on totta ja kaikkien tiedossa.
Harmaa talous saa kukoistaa, johtajien asunto- ym. edut ovat arkea, veropakolaisuus ikuista, tekemättömästä työstä saadut bonukset käytäntö.... lista on loputon.

Pientä ihmistä kusetetaan ja on luotu kuva, että muka me, joidenkin hävyttömän pienten avustusten varassa elävät olemme se suurin yhteiskunnan taakka.

Tosiasiassa systeemi on se, että suuryritykset ja suurituloiset ökyrikkaat vetävät välistä kaikkein suurimmat toimeentulotuet, niitä kutsutaan vaan eri nimillä!!!
Kuten esim. asumistuki, joka siirtyy automaattisesti sijoitusasunnon omistajan tilille.

Tämä vain eräs pieni tulonsiirtomuoto, niitä on pilvin pimein tässä riistäjän luvatussa maassa.

22.8.2012 16:39

Suomessa ei ole ollut tsaaria eikä myöskään tsaarinaikaa. Lait olivat Ruotsinajan perua ja Suomesta tuli suuriruhtinaskunta 1809 ja meillä oli suurruhtinas. Virkavaltaisuus on meillä ihan omaa keksintöä.
Ahneet 1940-luvulla syntyneet avustavat lapsiaan enemmän kuin koskaan.
Se siitä ahneudesta. Tietysti poikkeuksia aina löytyy.
Nämä yllämainutut ' hulttiot' loivat Suomesta hyvinvointivaltion. Puretaanko se vain siksi, että nuoremmat ahkerat eivät sitä tarvitse.

23.8.2012 08:55

Suomessa kaikki meni parempaan suuntaan heti kun päästiin Ruotsin vallasta eroon. Ruotsin alaisuudessa emme koskaan olisi saaneet itsenäisyyttä.
Suomesta on vain alettu rakentaa euroopan amerikkaa, jossa rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät. Tämän hetken linjana on hyvinvointivaltion varmistaminen ainoastaan hyväosaisille ja varsinki yrittäjille.

22.8.2012 17:19

Asumistuen poisto todennäköisesti laskisi vuokratasoa.
Suomessa on käytössä ns. hyvinvointivaltio ja periaate, että pidetään huolta vähäosaisista. Kuinka kauan veronmaksajat haluavat tätä systeemiä jatkaa, jää nähtäväksi.
Vanhojen puolueiden vallassa ollessa tämä hyvinvointivaltion luotiin.
Nyt vaaleissa voi äänestää vaihtoehdon puolesta ja lopettaa tällaiset avustukset.

22.8.2012 17:47

Ovela veto. Itseasiassa vanhat puolueet ovat tuhonneet hyvinvointivaltion ja ajaneet maan köyhät karmaisevaan ahdinkoon. Asumistukihan ei auta köyhiä, koska hehän saavat vuokrarahansa perusturvasta, vaan se auttaa pienipalkkaisia asuntovelallisia ja eläkeällisiä.

22.8.2012 18:00

Asumistuki nimenomaan ylläpitää korkeita vuokria ja sijoittajia vartenhan tuo käsittämätön, järjenvastainen, EPÄOIKEUDENMUKAINEN järjestelmä on luotu.

Onhan se mieletöntä, että sijoittaja ostaa komeron, jota vuokraa ???kk-hintaan ja kuittaa Kelalta siitä ???euroa tekemättä yhtään mitään sen eteen!!

Minulla on lähiomaisia, jotka tämän häikäilemättömän ryöstön kohteeksi ovat joutuneet toistuvasti.
Luukussa ei toimi mikään, sinne tulee saneeraus, sillloin siellä ei voi asua, mutta maksat täyttä vuokraa!
Täällä ylläpidetään tyrmistyttävää omistajien, sijoittajien ja muiden raharikkaiden väärinkäytöstä!

Se on kokoomuksen ja muun oikeiston, mukaanluettuna SDP:n valtaverkosto, joka ylläpitää ja myötävaikuttaa kapitalistin rikolliseen rikastumiseen ja köyhien kyykyttämiseen.

23.8.2012 13:36

Asumistukea saavat asuvat myöskin kaupungin asunnoissa, jos tuki otettaisiin pois, kaupungin omistamat asunnot jäisivät tyhjiksi ja ihmiset asunnottomiksi.
Ja vuokranantaja ei kuittaa KELA:lta yhtään mitään se on asukas joka saa asumistukea vuokraansa.
Jos asumistuki poistettaisiin niin et ole edes ajatellut mikä katastrofi siitä syntyisi?
Sitä paitsi tavallinen vuokra-asunto vapailla markkinoilla ei hinnaltaan eroa paljonkaan kaupungin omistamaan ja vuokraamaan asuntoon, voi olla aivan saman hintainenkin. Eri asia on luxus ja hienostokaupungin osien kalliit vuokrat, mutta niihinkään ei KELA anna täyttä korvausta eikä niihin tavallinen vuokralainen edes pyrikään.
Ja vuokra-asunnossa jossa on esim. putkiremontti ja asunnossa ei voi asua tai asuminen rajoittuu ei siitä tarvitse yksityisilläkään markkinoilla maksaa täyttä vuokraa siltä ajalta.
Siitä olemassa ihan listat mikä koskee asumisoikeuksia.
Kysyä voi vuokralaisten liitosta.

22.8.2012 18:53

Asuntokupla, vuokrakupla ja KELA:n kautta pienituloiset maksaa suoraan
keinottelijoiden tilille. Tämä ei kertakaikkiaan ole sivistynyttä meininkiä.
On suorastaan luotu häpeällisiä nöyryyttämismekanismeja muka tukina,
joita vasemmistoliitto kehuu aikaansaaneensa, kun on luotu asuntotorpparien
köyhälistö. "Tuossa on pöytä", sanoi Erkki Tuomioja vihdoinkin. Ben Zyskowicz
säesti. Voisiko arvon herrat yhdistää voimansa ja puhdistaa pöydän asuntohäpeästä Helsingissä, jossa on Manhattanin hinnat ja KELA korvaa.
Ei jokaista euroa tarvitse lähettää etelän helmaan ja nollata peruspalvelut
kunnissa ja viedä poliiseilta ja harmaan talouden tutkijoilta resurssit.

23.8.2012 13:49

Helsingissä, jossa Manhattanin hinnat...
Se on niin, että jokaisessa maassa pää- tai suurkaupungin keskustat on hinnoiteltu kalliiksi.
Et sinä esim. New York´in keskustasta saa niinkään hyväkuntoista koppia halvalla, kuin Helsingistä.
Tietäisitpä minkälaisista torakkapesistä ja tunkkaisista pienistä kopperoista siellä maksetaan maltaita, kunhan asunto sijaitsee hyvällä paikalla keskellä kaupunkia.
Ja niin on muuaallakin maailmassa.
Pakkoko se on asua Helsingin keskustassa, kun jo kaupungin asunnon saa helpommin vähän pidemmältä keskustaa. Ja vuokratkin ovat edullisempia pois ydinkeskustasta lähdettyä.

22.8.2012 18:56

A-P. PIETILÄ Takuu ei tuo turvaa - se on totta!

Takuu ei tuo turvaa ainakaan vuokraiselle!!

22.8.2012 20:22

Ja vuokralainen voi puolestaan panna kämpän päreiksi ja jättää vuokrat maksamatta.

22.8.2012 19:36

Kyllä tässä "maailman parhaaksi maaksi" kehutussa maassa olis kirveellä töitä!!

Moni asia on viturallaan! Epäoikeudenmukaisuus ja laillistettu rikollisuus rehottaa!

22.8.2012 20:27

Järjestemä ylläpitää hyväosaisten sallittua rikollisuutta, sen näkee kaikessa.
Huijaamiseen perustuva mainonta on sallittua, varakkaiden veroedut- ynnä kaikki muut ilmaispalvelut heille ovat VERONKIERTOA ja markkinatalouden heille suomaa eriarvoista asemaa lain edessä meihin muihin nähden.

22.8.2012 23:38

Jyri Häkämiehellä (kok) oli otsaa ehdottaa että talousrikolliset ja konkurssivelalliset saisivat anteeksi velat (yhteiskunta maksaa!) velkajärjestelyssä joka nyt kestää 3 - 5 vuotta, että se lyhennettäisiin 2 vuoteen, että pääsisivät taas jatkamaan epärehellistä "yritystoimintaansa". Salli mun nauraa! Loppuiäksi linnaan sellaiset kuuluvat, tai ainakin minimipalkalle johonkin harjoittelijoiksi. Eikö Suomessa järjestäytynyt rikollisuus ole kielletty? Siihen kai Sauli viittasi, kun sanoi, että on vihdoin katsottava totuutta silmiin... Suomessa käydään JO hiljaista kansalaissotaa, uhrit ovat pikäaikaissairaita, pieneläkeläisiä, nuoria ilman työpaikkaa, ihmisiä ilman tulevaisuutta ja toivoa, mistään takuista puhumattakaan. Pahinta on kuitenkin yhä laajemmalle levinnyt asenne, että heidän kohdallaan ei tarvitsekaan korvaansa lotkauttaa. Tämä asenne on vaarallinen. Jollei nykyinen valtiovalta ymmärrä omaa etuaan, edessä on mahdollisesti joukkovoima, jonka avulla asiat muutetaan, palkkoja alentamalla, verotusta kiristämällä ja korottamalla sosiaalituet länsimaiselle tasolle. Poliitikot eivät sitä tee, koska pelkäävät äänestäjien katoavan. Mutta suoraa toimintaa tapahtuu jo muissa EU-maissa. Espanjassa tyhjennettiin pari päivää sitten ruokakauppa isolla porukalla. Siitä oli yksi pieni uutinen sinä päivänä. Sen jälkeen ilmeisesti toimitus kielsi uutisen lukemisen TV.ssä. Ketähän nyt mahtaa pelottaa?

23.8.2012 00:17

Ongelma on siinä, että Suomi on liian kallis maa.
Puolalainen insinööri työskentelee mielummin Puolassa kuin Suomessa, koska Puolassa hänen palkkansa ostovoima on isompi, vaikka nimellispalkka on pienempi. Intiassa tämä ilmiö on vielä selvempi.
Tämän ilmiön takia tuotesuunnittelu, taloushallinto ym. hyväpalkkaiset työt kansainvälisissä yhtiöissä lähtee pois Suomesta.
Pitkälle automatisoidut tehtaat ovat lähteneet Suomesta, koska Suomi sijaitsee syrjässä asiakasmarkkinoitten kannalta.
Suomi on kallis maa, joten työvoimavaltaisissa tehtaissa työntekijät joutuvat vaatimaan niin isoa palkkaa, että työvoimavaltainen tehdastyö on siirtynyt halvempiin maihin.

Sellaisiin töihin, joita on mahdotonta tai vaikeata siirtää Suomesta pois, ulkomaalainen työvoima korvaa suomalaisen yhä enemmän: rakennusala, autokuskit, sairaanhoito, kaupan myyjät jne.
Näissä olosuhteissa suomalaisille jää vaihtoehdoiksi jäädä työttömäksi tai muuttaa ulkomaille.

Tälläisessä työvoimarakenteen muutoksessa veronmaksukyky heikkenee.
Lyhyellä tähtäyksellä voidaan velanotolla ylläpitää nykyistä julkista sektoria. Mutta pitkällä tähtäimellä sitä joudutaan karsimaan.

23.8.2012 00:37

Jaa-a, ei sinne vaaliuurnille ole vissiinkään ketään pakotettu. Itsepähän on jokainen halunnut edustajansa valita. Tässähän toteutuu vain kansan
" oma "tahto, eli kaikki ne jotka on äänestänyt nauttikoon nyt osastaan.

Ja loppupeleissä se on saakutin sama ketä siellä ähertää, jokaisella on oma etu/edut etusijalla.Vähän niinkuin narsisti joka tarvitsee aina vaan enemmän ja enemmän ...Eikä korppi toisen korpin jne. Muuten käy niin,että joutuvat pian luopumaan oloneuvoksen (koska mitään ei aikaiseksi saada) joutopäivistä ja loputtoman suunpieksännän sijaan alkaa todellisesti,tekemäänkin jotain. Ei enää riittäisikään suu korvissa virnistely ja ylimielinen ihmisten aliarviointi.

" Takuista puuttuu onnellisuustakuu, jonka itäsaksalaiset aikoinaan kirjasivat perustuslakiinsa. Huolimatta takuuyhteiskunnasta huostaan otettujen lasten ja koulupudokkaiden määrä nousee, ilman jatkokoulutuspaikkaa jäävien osuus pysyy korkeana, nuorisotyöttömien ja aikuisten työttömien määrä lisääntyy, syrjäytyneiden osuus nousee ja vailla riittävää hoitoa olevien vanhusten määrä on suuri." (Lainaus AP:N kirjoituksesta)

Takuu ei toimi ilman rahaa. Jotakin voidaan taata, jos yhteiskunta pystyy tuottamaan lisää voimavaroja, mikä tarkoittaa jaettavan rahan kasvua. Jakovara ei lisäänny, elleivät työllämme syntyvät tavarat ja palvelut mene kaupaksi. Nyt näin ei ole (Edelleen lainattu AP:n tekstiä), jaaha ,on se hyvä että herättää keskustelua.
On se mielenkiintoista että esim.huostat ( veronmaksajat rahoittaa) on ainoa tukimuoto(??!) siksi enää monessa kunnassa, koska muut joutuu kunta itse rahoittamaan. Lammaslauman ruodussa pitämiseen tarvitaan ojennusta muussa muodossa, kun ei uskonto enää auta. Herranpelko on vaihtunut sosiaalitanttojen pelkoon ja maassa vallitsee hitlerin aikainen naapurien ilmianto ja kyttäyskulttuuri. Ei paljon yhteistyötä tehdä kun miellyttämään ja anelemaan (mitä ylhäältä annetaan ) tottunut kansa ei uskalla käyttää omia aivojaan. Tämän maan holhouskulttuuri ei auta ketään. Paitsi 200 hukkasyöjää,tietänette missä.

23.8.2012 11:09

Tämä nöyristely ja holhottavana oleminen (etenkin oikeistopiireissä) on sitä tsaarinajan perua, slaavilaisuutta, joka ei kuulu pohjoismaisen sivistysvaltion piiriin. Ruotsi on maailman sosialistisin valtio, siellä tehdään hyvin vähän itsemurhia (paitsi siellä asuvat suomalaiset toki), suurin ulkomaalaisia vihaava ryhmä Ruotsissa ovat Suomesta sinne muuttaneet (vrt. Venäjän xenofobia, homovainot), ruotsalaiset ovat terveitä ja onnellisisa. He eivät lähteneet euron kelkkaan, koska ovat myös fiksumpia. Viaporin ei olisi pitänyt koskaan antautua, Suomea ei olisi saanut liittää Venäjän takamaaksi, mutta vielä ei ole liian myöhäistä anoa Ruotsia ottamaan meidät takaisin yhteyteensä. Ja kruunu valuutaksi.

23.8.2012 11:53

"suurin ulkomaalaisia vihaava ryhmä Ruotsissa ovat Suomesta sinne muuttaneet"

Hölöhölö. Ihan täyttä roskaa!!!

23.8.2012 15:09

Ruotsissa asuvien suomalaisten joukosta löytyvät ne muukalaisvihamielisimmät ryhmät. Mikään muu yksittäinen kansanryhmä Ruotsissa ei ole niin xenofobinen, kuin ensimmäisen ja toisen polven suomalaiset maahanmuuttajat. Arvaapa, miksi Suomessa asiasta vaietaan visusti? Perämettäläinen on aina perämettäläinen, asui hän sitten Sonkajärvellä tai Sollentunassa.

23.8.2012 12:58

"Herranpelko on vaihtunut sosiaalitanttojen pelkoon ja maassa vallitsee hitlerin aikainen
naapurien ilmianto ja kyttäyskulttuuri." Näin nimimerkki Aktiivi. Minusta kuitenkin meillä on enemmänkin stalinistinen ilmapiiri. En muista lukeneeni että Saksassa
olisi sentään lapset opetettu (juutalaislapset) ilmiantamaan vanhempiaan ja sukulaisia.
Ja päinvastoin. Meiltähän tämä onnistuu. Palkkio suuriruhtinaallinen.

23.8.2012 13:03

Kuntavaalit ovat tulossa ja koska eduskuntavaaleissa SDP onnistui höynäyttämään duunaria vakuushöpötyksillä niin nyt sitten koetetaan samaa hyväksi havaittua vedätystä vanhuspalvelun hoitajamitoituksella, Kuntavaalien jälkeen sitten levitellään käsiä että ei mennyt riihessä läpi kun olisi pitänyt olla rahaa 250 miljoonaa ja palkata 5500 pienipalkkaista hoitajaa lisää. Sorry äänestäjät mutta teimme kyllä esityksen, mutta tyhmät kokoomuslaiset eivät nielleet tärppiä. Kansalaisille ei ole edes selvitetty mitä tuo maaginen luku 0,7 tarkoittaa. Siis jos on 10 hoidettavaa niin tarkoittaako se 7 hoitajaa? Hoitotyötä tehdään kolmivuorotyönä siis 21 hoitajaako ? Vai tarkoittaako se että yöllä on 1 ja päivävuoroissa kummassakin 3 hoitajaa ? Vai tarkoittaako se kenties vuosityömääriä. Onko nyt tahallaan jätetty kaikki tämä ja rahoitus kertomatta jotta tyhmä kansa taas menisi ansaan ja äänestäisi demareita?

23.8.2012 15:26

Ikävä kyllä Saksassa sukulaiset todellakin ilmiantoivat omia perheenjäseniään(sukulaisiaan) Aiheesta elämänkerrallistakin luettavaa löytyy. Tämä ei tosin ollut pointtini kirjoituksessani. Meinaten vaan, että koko tätä Suomenkin (ynm.maat Euroopassa) tilannetta pitää tarkastella kokonaisuudessaan eikä pelkästään tuijottaa suomen asemaa. Emme enää vuosikausiin ole itsenäisesti päättäneet omista asioistamme. Siellä on Saksa,Ranska,Englanti jne. jotka ajavat omia etujaan , suomi,lilliputti valtio siellä seassa ei eniten paina. Kansalaisten kuuliaisuus on jollain taattava. Tarkoitin lähinnä keinoja ,millä kateuteen ja pahansuopeuteen kallistuva kansamme saadaan yhä enemmän toisiaan vastaan. Hajoita ja hallitse...

23.8.2012 16:26

Osuit naulan kantaan nimimerkki Aktiivi. Ikivanha keino, hajoita ja hallitse, on ollut hallituksella käytössä jo pitkään. Pannaan köyhät tappelemaan keskenään roposista, kun eliitti porskuttaa. Näin ei homman todellinen luonne paljastu, ja rikkaat jatkaa rikastumistaan. Kattellaan ja ihmetellään ja välillä heitetään joku luu koirille kaluttavaksi, vaikka nyt esim. vanhuspalvelulaki. Tästä tilanteesta hyötyy Suomessa todella suuri joukko ihmisiä. Toinen puoli kansasta kuitenkin jää vaille lakisääteistä toimeentuloa ja turvaa. Tuloksena on kaikkien sota kaikkia vastaan ja poliisitoimi lakkautetaan. Tilalle oman käden oikeus ja ns. kodinturvajoukot ja suojeluskunnat, kuin villissä lännessä ja Suomessa 30-luvun lama-aikana. Venäjälläkin on asiat paremmin kuin Suomessa, mitä tulee demokratiavajeeseen. Ihme, ettei Suomessa ole vielä surmattu valtaapitäviä kuten Pohjois-Afrikassa.

23.8.2012 16:48

Eurokriisistä syntynyt oikeiston esille tuoma sensuuri, eurokritiikin kahlitseminen on todellinen uhka sanan- ja mielipiteenvapaudelle, sekä demokratialle.

Jos joskus vallitsi suomettuminen, nyt ollaan ytimiä myöten bryssettymisessä!!
Nyt syövät omaa lääkettään EU:n ja euron tehtailijat!!
Valitettavasti vain tuota myrkkyä joutuu juomaan sellaisetkin, jotka äänestivät EI koko kouhotukselle.

Selittäköön Katainen mitä tahansa, kaukaa katsottuna asioita näkee paremmin kuin vallan fokuksesta. Jos päättäjät ovat kusetettavissa, tavallinen ihminen ei ole.

23.8.2012 17:19

Nimi on enne, niin myöskin nimimerkki!

23.8.2012 17:29

Kataisen ja kokoomuksen ainut keino "pelastaa" Suomi on yhteiskunnan yhä kasvava tuki yksityille yrityksille, markkinatalouden ja kapitalismin tukipilareille!!
PARADOKSAALISTA!! Mitä se sellainen kapitalismi ja yritteliäisyys on, joka nauttii korkeinta sosiaaliturvaa???
Kerro se meille Pietilä?? HÄH!!

Joka puheenvuorossaan Katainen on kerjäämässä yrityksille lisää yhteiskunnan tukea. Tähän saumaan tulisi ISO ruma sana, mutta noudatan suht siistiä kieltä!

Kapitalismi on sairatunut sosiaalipummitautiin ja mammutti-sellaiseen.

23.8.2012 17:40

Minulla ei ole varsinaisesti poliittista kantaa jonka kannalta näitä mietiskelen. Ei ole vaalien alla tullut muutoksia siihenkään. Tätä touhua vaan seuranneena (ulkopuolisena), on vapaa puolueen kannasta ja ideologiasta. Olen monta kertaa yrittänyt tuoda esiin ajatusta, että kaikkien olisi hyvä ottaa selvää joka asiasta mitä täällä tapahtuu ja selvittää mihin ollaan todellisesti pyrkimässä. Nämä direktiivit ynm. ihmisten perusoikeuksia ja ihmisoikeutta rajaavat loukkaavat)säädökset/uudet lait. Esimerkkinä ns.lastensujelulaki,joka poistaa vanhemmilta oikeudet, ja siirtää ne sosiaalitantoille(kuka on ollut lakia säätämässä,niinpä niin)Tämäkin toimenpide ,eli huostaaminen(laillistettu vapauden riisto), maksaa veronmaksajille satoja miljoonia vudessa ja nämä rahat on poissa muusta sosiaalisektorin rahantarpeessa olevilta tahoilta. Kuten vanhuksilta ja muuten, ei kannata unohtaa poliisitointa eikä myöskään armeijaa. Huostista maksetaan kunnille (valtion, meidän veronmaksajien !!!!rahoittamaa ,siis) Muuhun ei rahaa tipu, joten ollaan tilanteessa että lapset vankilaan (laitoksiin) ja vanhemmat naamat kiinni. Ei jaksa monikaan paljon kiinnostua mitä täällä hääräillään kun yksityiselämäämme puututaan mielivaltaisesti.Olen kyllä sitä mieltä myös, että omissa nurkissakin olisi riittävästi tutkittavaa . Suomi on saanut oikein roppakaupalla mm. Ihmisoikeusloukkauksista huomautuksia jne. mutta niitä ei ole huomioitu. Esim. jos verrataan vaikkapa Venäjälle annettuihin(mietitäänpä asukaslukuja), suomi vetää kyllä pisteet kotiin.Ei siellä kaikki tule ilmi,mutta ei tule täälläkään. On tapauksia joissa suomen sos.tantat ovat "rangaisseet "perheitä ,jotka on saaneet oikeutta sitä kautta. Tämä nyt ei ole bull shitiä, näitä voi lueskella(ja ihmiset itse kertovat) muistakin kuin suomalaisista julkaisuista(ei niitä täällä julkisena taida ollakkaan). Että se siitä mielipiteen, että sananvapaudesta. Uhkailuakin on esiintynyt,joko perheeseen tai itseen kohdistuvaa. Nämä ihmisten oikeuksien kaventaminen ja yksityisyyden suojan poistaminen, on räävitöntä ,pahimman luokan natsismia.
Ja muuten 75 vuotta pidetään rekisteriä perheistä jotka ovat joutuneet(arvoisan kanssaeläjiensä avulla) sosiaalitanttojen kanssa tekemisiin. Tämä on osa sitä konstia jolla ihmiset pysyvät ojennuksessa. Mikä järki on rahoittaa ulkolaisia, lasten"suojelu" bisnestä harjoittavia suuryrityksiä. Niitä on mm.Englannista, rantautunut suomeen ,lonkerot ylettyvät myöskin vanhushoidon puolelle. Voitto, niin mihinkähän se kulkeutuu...Se on sanottava että bisnestajua heillä on, kauppatavara ei lopu!

24.8.2012 00:03

"Mikä järki on rahoittaa ulkolaisia, lasten"suojelu" bisnestä harjoittavia suuryrityksiä. Niitä on mm.Englannista, rantautunut suomeen ,lonkerot ylettyvät myöskin vanhushoidon puolelle. "
Eiköhän se perinteinen syy: poliitikkorahoitus ja puoluerahoitus.

23.8.2012 17:45

Huh huh. Tiukkaa tekstiä, kuka jaksaa lukea putkeen? En minä ainakaan.
Ehkä asiaa, tiivistystä!

23.8.2012 18:29

AP on siitä omituinen toimittaja ettei pyri mielistelemään poliitikkoja ja ennen kaikkea että on realisti ja kirjoittaa niin kuin asiat ovat eikä kieroile asian ympärillä mikä on toimittajakunnan aika yleinen ominaisuus joka johtunee tietämättömyydestä ja laiskuudesta ottaa asioista selvää tai lakituvan pelosta . Toisaalta onhan sekin taitoa kirjoittaa siten ettei oma tyhmyys paljastu.

23.8.2012 18:33

Osuvia kommentteja toimittajista... AP:n toimittajuuteen en ota kantaa:-)))

23.8.2012 18:35

Nyt sain viimeinkin selityksen, miksi vanhuslaki on maannut vuosikausia pöytälaatikossa, No nääs, eduskunnassamme ei jakseta lukea sivukaupalla tekstiä Pitäisi olla tiivistettynä ,ja mielummin vielä että "oleellisin" jäisi pois..

23.8.2012 18:39

Kunpa tietäisit minkälaisia nivaskoja papereita lyödään ek:n sosiaalivaliokunnan jäsenten pöydälle... per laki... tuhat A4-liuskaa ei riitä edes esileikkiin... ja aivan saatanallisen tärkeää kamaa on... ja lakikin on... tärkeä:-)))

23.8.2012 18:37

Pietilä vaikuttaa omaan mielipiteeseensä nähden mielistelemättömältä ja suorasukaiselta, mutta se ei tee HÄNEN mielipiteistään oikeita, eikä realistisia.
Hän mielipieteensä ovat VAIN hänen ja meillä muilla voi olla ihan vastakkaiset sellaiset ja yhtä oikeat, realistiset ja hyvät!

23.8.2012 18:40

Joo... nimenomaan noin... ero on vain siinä, että AP kirjoittaa nimellä, omalla nimellään:-)))

23.8.2012 19:20

Mutta kuka ohjailee nimim. AP:n kirjoittelua. Stasi ainakin teki sen DDR:ssä
sillä tavalla että uhri itse ei tiennyt olevansa myös syyllinen. Sensuuri oli
kaikkialla läsnä. Meillä Suomessa ollaan siirtymässä samaa kohti. Pussy Riot
on vielä yksi pääsky, meille on tulossa takatalvi. Nyt Katainen jo kielsi Rehnin
arvostelun. Onko Stubbin kuningastie vaarassa? Takuulla, sanoisi Franz Kafka.

23.8.2012 20:08

" Pussy Riot on vielä yksi pääsky"

Tää ei ny kyl liity mitenkää... mihinkää... mut tsekatkaas huviksenne - te jotka ette osaa brittienglannin slangia - mitä toi "Pussy Riot " on suomeks:-)))

23.8.2012 19:24

Kyllä se vietävän tärkeä on, ainakin puolueille(vaalitäky ja keppihevonen). Millä ihmeen konstilla kymmenen vuotta inistään ja vikistään vanhuksien oikeudesta hoitoon. En jaksa enää käsittää tällaista ihmisten hyväuskoisuutta. Eikö samperi ole muitakin tärkeitä asioita joille tarvitsee tehdä jotain. Se on vaan taas onnistuttu aivopesemään tiedotusvälineiden avustamana kansa leikkiin mukaan.
Jumatsuki ,en ole epäinhimillinen enkä julma ,mutta on muistettava että yhteen kohtaan kun tuijotat ,jää kokonaisuus hahmottumatta/huomaamatta.

23.8.2012 19:33

Vanhuslaki käyttöön ja sillä selvä, kuka hitto silläkin mitä tarkoittaa. Eli siis vahvistetaan lailla nyt olemassa olevat suositukset niin, että jos niitä ei noudateta saa sanktioita. Ei saakeli luulisi olevan sen vaikeampaa, kuin se että säädetään yhdessä yössä lakeja jotka vie kansalaisilta oikeuksia ja ovat perustunlain vastaisia.Lakeja säädetään sitä mukaa kun mieli muuttuu! Että pikkusen rajaa.

23.8.2012 20:03

Siteeraan omaa, aikaisempaa kommenttiani vastaukseksi nimim. VORWÄRTS ille: "Eurokriisistä syntynyt oikeiston esille tuoma sensuuri, eurokritiikin kahlitseminen on todellinen uhka sanan- ja mielipiteenvapaudelle, sekä demokratialle."

Vanhuslaki takkuaa tietenkin siksi, että sen tuomia uudistuksia ei raharikkaat vallanytimissä olevat ja vaikutusvaltaiset, lakeja säätävät yksilöt itse koskaan oleta tarvitsevansa.

23.8.2012 21:19

Tarkkailija varmaakin tietää millaisia nivaskoja pöytään... Joko olet tarkistanut ne hevos-
ottolautakunnan pöytäkirjat vuodelta 1972? Jossa olit varajäsenenä. Pysy kaikin keinoin noissa
menneissä. Pussy hommat jätä muille. Lehmännahkakin jo rutisevan kuiva?-:)))))))

23.8.2012 21:19

Kataisella ei ole mitään uutta lääkettä talouteen, eikä mihinkään.
"Olen hirvittävän iloinen, tämä on fantastista, ollaan positiivisia, yrittäjiisypöhinä" jne.. fraseologiaa, joka on tyhjää täynnä!!

Kataisella ei ole mitään konkreettista, ei mitään asiaa sanottavana. Kuunnelkaa itse Areenalta!!
Hän toistaa tuttuja termejä kuin joku kolikoilla toimiva papukaija-automaatti.

Kataisen höttöpuheet ovat pelkkää ilmaa, leipääntyneen politiikon ulkoaopittua jargonia.

Katainen ennenaikaiselle burn out- eläkkeelle!!

24.8.2012 10:06

Juuri näin!

23.8.2012 21:35

Tarkkailija: Oletko huomannut, että netti on keksitty?
Netistä kaikki maailman ihmiset saavat ajankohtaista tietoa ikään, sukupuoleen, uskontoon, ihon- ja silmienväriin katsomatta.

VOE TOKKIISA kun nyt kaikki satavuotiaatkin osaavat jo engelskaa sanakirjojen ja netin kautta!! Kyllä täällä tiedetään, mitä se Pussy Riot tarkoittaa, mutta en kerro sitä sinulle.
Saat ihan itse ottaa siitä selvää, jos ja kun se kerran sinua kiinnostaa!

23.8.2012 21:55

Pietilä on oikeassa siinä, että kaikkea ei voi todellakaan taata. Ei esim. kapitalismin ja markkinatalouden jatkuvuutta.
Kaikella on lakipisteensä, nousunsa ja tuhonsa, niin myös tällä riistoon ja voitonmaksimointiin perustuvalla markkinataloudella/kapitalismilla.

Kapitalismi/markkinatalous on nyt nähty ja huonoksi todettu - se on tuhoon tuomittu systeemi.

Se on omaan ahneuteensa tukehtuva tapa hallita järjestelmiä, joissa ainoastaan ihmisten hyvinvointi ja tasavertaisuus takaa systeemin toimivuuden, turvallisuuden ja yhteiskuntarauhan.

Vastarinta nousee epäoikeudenmukaisuudesta, mutta sitä ahneet ja omahyväiset luokkayhteiskunnan muista välittämättömät hyväosaiset lajitoverimme eivät ole älynneet vieläkään, vaikka luulisi heillekin Siperian jotain opettaneen.

Raha sokaisee!!

23.8.2012 22:55

"Vastarinta nousee epäoikeudenmukaisuudesta, mutta sitä ahneet ja omahyväiset luokkayhteiskunnan muista välittämättömät hyväosaiset lajitoverimme eivät ole älynneet vieläkään"

Juuri noin... ja sitäkään vähää lullukkasukupolven pullamössöämmät eivät ole huomanneet rääkyessään "mulle kuuluu" ja "mulle kaikki heti". Enemmistö meistä ei halua kustantaa - eikä kustanna - heidän ääliömäisiä mielihalujaan. Hoitakoot kivijalkakoulunsa, koulutaksinsa kotiovelle ja kouluvälipalansa sun muut heidän itsensä kustannettaviksi kuuluvat menot itse, ihan itse... ihan ikiomasta lompakostaan.

23.8.2012 23:06

Myös Guggenheiminsa, Musiikkitalonsa ja muut yltiökulttuurilaitoksensa hoitakoon tämä hienostoväki IHAN OMASTA lompakostaan.
Nythän sinne hienostodaamien istuttaville samettipenkeille syydetään valtion rahaa, eikä siellä kukaan vähävarainen pitkämatkalainen koskaan pääse käymään kertaakaan elämässään.

Keski-ikäinen lällykkäsukupolvi tätä maisemaa hallitsee ja todella itsekkäästi, muita ja tulevia ajattelematta!

23.8.2012 23:08

Onhan se toki noinkin... ainakin osittain:-)))

23.8.2012 23:14

Tuskin aariaa oopperasta Pierrasenko kusakenko sanko koskaan edes haluaisin kuulla, mutta vielä vähemmän haluan rahoittaa herrojen kiikkuja ja leikkuja, oopperan örinöitä ja kiljumisia.

24.8.2012 00:57

Korkeakulttuuri kustantakoon itsensä sen sivistyneiden ja varakkaiden kuluttajien varoilla. Se on oikeudenmukaista.

Viihde ja muu "alempiarvoinen kulttuuri " kustantaa aina itsensä, sillä on kysyntää.

24.8.2012 12:18

Takuu ei tuo turvaa, se on totta, mutta hoitotakuu herättää ajatuksia niiden päissä joille hoidon kuntoonsaattaminen työn ja päätöksenteon osalta kuuluu. Ilman rahaa ei tässä yhteiskunnassa saada mitään aikaiseksi, se on totta, mutta rahahanat kyllä aukeavat jos on sopiva lainsäädäntö johon vedota kun rahaa on jaossa. Tässä pitemmän aikavälin vaikutuksessa demareiden lainsäädäntöaloite hoitotakuusta 7 hoitajaa 10 hoidettavaa kohti on kyllä kannatettavaa toimintaa. Jos mitään ei tehdä niin mitään ei tapahdu tässä asiassa.

24.8.2012 12:19

Rillumareita eikä oopperaa! Näinhän ne suuret, pullamössöikäluokat vaativat jo 50-luvulla. Onneksi sodankäyneet sukupolvet ymmärsivät että Suomea ei nosteta länsimaisten kulttuurikansojen joukkoon pelkällä rillumareillä. Kiitos kotimaisten huippusäveltäjien, Sibeliuksen, Merikannon, Madetojan, Sonnisen, Kaija Saariahon jne., Suomi vielä tunnetaan maailmalla. Mutta niinhän se oli Aatun aikana Saksassakin, että korkeakulttuuria ja taidetta vihattiin ja kirjoja poltettiin roviolla. Samaan ilmeisesti pyrkivät persut nyky-Suomessa. He eivät ole oppineet mitään historiasta, eivätkä opi, koska harrastavat vain rillumareitä. Populisti kuvittelee kansaa kosiskellessaan tekevänsä palveluksen muillekin kuin itselleen, mutta ei Suomen kansa NIIN tyhmä ole. Poliittisesti naiivi tämä kansa voi olla, mutta ei NIIN tyhmä, että se suostuisi murusiin ja koirille heitettäviin luihin, joita ns. poliitikot ja ns. toimittajat heittelevät kansalle huvikseen. Ei ole viisasta aliarvioida omaa kansaa ja sen tuottamien huippuyksilöiden panosta millään alalla, kaikkein vähiten kulttuurin saralla, sillä se on ainoa pysyvä tuote. Joku Nokian kännykkä on joskus ollut iso juttu, mutta nyt jo passé, eikä sitä kohta muista kukaan muu kuin tekniikan museo.

24.8.2012 21:57

Johann Strausss vanhempi (1804 - 1849) ja hänen poikansa Johann Strauss nuorempi (1825 - 1899) olivat aikakautensa rillumareimusiikin (valssi) merkittäviä säveltäjiä ja nuorempi Strauss oli aikakautensa rillumareimusikaalien (operetti) merkittävä säveltäjä.
1800 -luvun rillumareitanssi eli valssi kuuluu yhä kilpatanssien vakiotansseihin.
1800 -luvun ylhäisö ihastui ja hullaantui aikakautensa rillumareimusiikkiin (valssi), rillumareitanssiin (valssi) ja rillumareimusiikin merkittäviin säveltäjiin Johann Strauss vanhempaan ja nuorempaan.

Mutta 1800/1900 -vuosisadanvaihteen molemmin puolin suomalaisten piti korottaa asemaansa ja arvostustaan taidemusiikilla. - Mutta niinhän ovat toimineet heikon itsetunnon omaavat kautta aikojen!

24.8.2012 22:47

Niin se Strauss (suom. kukkavihko) taisi olla Aatun lempisäveltäjä, vai oliko sittenkin wagneriaani, vai molempia. Ei toki Hän mitään "taidetta" voinut hyväksyä, liekö itse Salzburgin mestari, W.A. Mozartkaan kelvannut führerille, vaikka olikin itävaltalainen eli maanmiehensä, hih hei.

27.8.2012 09:29

:-))) ...ns. uudenvuodenkonsertin "vetonaula" on Radetsky-marssi:-))) ... ja joku tämän lukijoista saattaa tietää mistä se styge "kertoo":-)))
=
http://www.youtube.com/watch?v=FHFf7NIwOHQ&feature=related

24.8.2012 12:30

Kataisen tlousosaaminen on hyvää peruskoulutasoa. Urpilaisella on opettajanhuoneesta kuultua retoriikkaa äänenpainoissa ja Stubb on omalukunsa, osaa juosta ja pyöräillä ja heittää huulta mutta ei hallitse edes talouden terminologiaa. Siinä meillä on Suomen asian hoitajat Euroopan "talouskierojen" pyöriteltävinä. Ei siinä noilla tiedoilla ja taidoilla auta olla kuin"Jees"-linjalla jottei munaisi itseään.

24.8.2012 15:31

Kun noin mielestäsi on niin voisitko neuvoa... edes vähän...???

24.8.2012 12:46

Kiinnostaakohan ketään hukkasöyjää Arkadianmäellä, mitä täällä kirjoitellaan?
Ainakin näyttäisi olevan suut korvaan asti levällään hymystä, vaikka tärkeistä asioista olisi kyse...

24.8.2012 15:46

Aktiivi, niin kummalta, kun se tuntuukin, niin tuolla kentällä saa kuulla ainakin paikallispolitiikkojen lukeneen näitä, ja kyllä sekin vaikuttaa.
Ottavat helpostikin keskenänsä kantaa näihin useampiin kommentteihin.
Muokkaa myöskin jossain määrin mielipiteitä.
Usko tai älä, mutta olen itse kuullut ja kuunnellut.

24.8.2012 12:48

Sorry,kirjoitusvirhe ,Hukkasyöjää

24.8.2012 12:50

Jees-linja tulee muodostumaan katastrofiksi kansalle, mutta ei se mitään, jos vain nuo kataiset, stubbit, urpilaiset ja muut sählääjät säilyttävän TAKUUkasvonsa.
Jälkipolvet maksavat ne kasvojen kohotukset!! Ja kalliisti.

"Sotakoravuksia" EU-jäsenyydestä maksaa vielä moni sukupolvi!!
Sotakorvaukset ilman sitaattejakin ovat ihan mahdollisia, koska mikään konflikti ei ole TAKUUvarmasti poissuljettu.
Liittolaisuus lännen kanssa maksaa, maksaa ja maksaa!

Poliitikot ovat tämän hetken ihmisiä, joille riittää ikioma menestys tänään, juuri nyt. No tietysti on tärkeää säilöä hilloa eläkepäiviksi ja panostaa TAKUUeläkkeeseen, ylisuureen sellaiseen.

24.8.2012 13:02

Aktiivi: Jos jotain arkadianmäkistä aidosti kiinnostaisi meidän ihmisten mielipiteet, toiveet ja odotukset, asiat olisivat toisin, täysin toisin.

Emme olisi velkaisten Euromaiden talutusnuorassa, vanhukset, lapset, vammaiset ja muut vähäväkiset saisivat ihmisarvoisen kohtelun.
Kouluissa olisi parempi ruoka ja eduskunnan ja linnan juhlissa vähemmän notkuvat pöydät.
Mitä ihmeen itsenäisyyttä miljoonilla euroilla juhlitaan, siis sellaista turhaketta, jota ei EU:n kurimuksessa kenelläkään täällä ole.

Jos eduskunta ottaisi huomioon kansalaisten mielipiteet niin tapahtuisi esim. seuraavaa.
Kansanedustajien moninkertaiset etuudet olisi poistettu, palkkaa leikattu ja koko sakkia irtisanottu ainakin puoleen nykyisestä.
Tuskin siitä "demokratia" kärsisi, koska sitä ei enää ole!

24.8.2012 13:16

Jep, narsisti(t )tarvitsee elääkseen julkisuuden valokeilan( jonka uutisointi ja tiedotusvälineet antavat poliitikoille) Narsisti saa ravintonsa toisista kanssaeläjistään, jotka hän voi valjastaa omaan käyttöönsä. Eliitin manipulointi kansalaisten elämällä on sen yksi muoto. Narsisti ei aja muiden kuin omaa etuaan. Valheilla, manipulaatiolla jne.

24.8.2012 13:34

En lähtisi ketään nimittelemään millään diagnooseilla, mutta tottahan se on ja ihan loogista, että VAIN kovat, häikäilemättömät ja keinolla millä hyvänsä eteenpäin menevät ihmiset ovat huipulla missä tahansa. Niin valtion johdossa kuin yritysmaailmassa.
Haluan ajatella, että poikkeuksiakin on ja onhan heitä joskus jokunen ollutkin. Ainakin elämäkertakirjojen mukaan.

Ongelma on siinä, että esim. eduskunnassa on paljon osaavia, inhimillisillä arvoilla toimivia päättäjiä, mutta ehkä pehmeytensä, kiltteytensä, näkymättömän persoonansa vuoksi jäävät varjoon hyökkäävien ja itsevarmojen edustajien viedessä huomion.

Asioiden painoarvo on sitten sen mukainen kuin on niistä päättävät yksilöt. Ei hyvä!!

24.8.2012 13:57

Vanhat roomalaiset tiesivät että kansalle pitää järjestää "leipää ja sirkushuveja". En
tuosta Rooman sirkuksesta osaa sanoa, mutta epäilen että klovneja siellä edustaa
suomettuneet europoliitikot ja veronmaksajat viedään leijonien etehen. Tämä uus-
nEUvostoliitto alkaa sikäli käymään kalliiksi, että mihinkään AP:n maitsemiin takuu-tuotteisiin ei kohta ole varaa. Liikenneministeri sentään vaatii "liikkuvien" säilyttämistä
ja leikkausten kohdistamista sisäministeriön poliisiosastoon ja poliisihallintoon. Että
onhan taas aikoihin eletty: vasuri puolustaa "liikkuvien" säilytystä ja kristilliset alasajoa.
Koskahan Tavja Halonen herää puolustamaan idoleitani - Pussy Riotia. Niitä, jotka
uskalsivat kritisoida ortodoksikirkon "jumalan ihmettä" - Putinia! Tosi rohkeita!

24.8.2012 14:09

Tarja Halonen nyt kuitenkin oli maapallon edistyksellisin presidentti, mitä hänen persoonaansa ja toimintaansa tulee.
On puolustanut sukupuolivähemmistöjä, naisten ja lasten oikeuksia, ei ollut kirkon jäsen, eikä aviossa silloin kun valittiin Suomen ensimmäiseksi naispuoliseksi presidentiksi!!

Hän on varsinainen uudistaja ja olisi ansainnut jonkun Nobelin paremmin kuin miespuolinen kollegansa.
Ei kukaan ole virheetön, mutta täydellinen ei ole inhimillistä, ei kiinnostavaa, eikä mahdollista! ONNEKSI!

Pussy Riot on TAKUUlla Tarjan mieleen!!
Olen myöskin itse "kirkonkaataja", feministi, Putin-vastainen jne.

24.8.2012 14:15

Että oikein maapallon edistyksellisin pressa? Kumma kun ei samalla koko maailmankaikkeuden.

24.8.2012 14:28

Ja kerroppas mitä se Tarja uudisti muuta, kun homoliittoja ja lepakoita suosi
Ei helkatti soikoon, jos tosta hommasta pitäisi vielä nooopeli antaa niin johan sen nooopelin olis joka pervo saanut!
Ainoa kerta, kun arvon Tarja otti duunarin asioihin kantaa oli, kun hän naama punaisena telvisiossa huusi lepakkotoimittajan potkuista, että niin paljon sitä kiinnosti Suomen kansan asiat!
Päätehtävänsä, kun oli homppeleiden ja lepakoiden hyvinvointi!
Suomesta ja suomalaisista viis!

24.8.2012 14:41

Sä taidat olla rakastunut tähän Haloseen?
Onks se sun rakkautes Tarjaan niin yksipuolista, että täytyy joka paikassa kuuluttaa sen ihanuutta.
Eri nimimerkkikään ei nyt auta, sut on tunnistettu!
Noin epätoivoinen rakkaus vaatisi jo vihdoinkin selvittämistä, mikset saa siltä vastarakkautta.
Mä neuvon mee sen himaan ja sano et ottaa siitä Penasta äkkiä eron, kun sä oot tässä tarjolla, niin pääset tosta piinastas irti!

24.8.2012 14:45

Samat sanat sinulle HÖHhölle, kuin tuolle Kommentooralle.
Minun ei nimimerkkiäni ole Tarja-kommenttieni vuoksi tarvinnut muuttaa, eikä myöskään mielipiteitäni sinun sairaan mielikuvituksesi takia!!

24.8.2012 14:42

Kommentoora: Tekstisi on niin ala-arvoista, etten viitsi liata mieltäni paneutumalla siihen. Ei anna aihetta vastaukseen.

24.8.2012 14:46

Tarja oli... Ja sinä kuvittelet oman tekstisi olevan jotenkin ylevää, kirkonkaatajineen ja homojen ja lesbojen suojelemisineen.
Kun näillä teoilla ei maailmaa ylläpidetä päinvastoin.

24.8.2012 14:49

Tarja oli.... Niin et viitsi vastata, kun sinulla ei ole mitä vastata, kun se Tarja nyt ei, vaan tehnyt mitään erinomaista Suomen hyväksi jota voisit tarjota vastaukseksi.
Tyhjästä on paha nyjäistä!

24.8.2012 15:02

Olisi niin paljon, mitä voisin vastata, mutten halua enää tuhlata aikaani, enkä mitään muutakaan tähän turhaan purkautumiskanavaan.
Kommenttisi on yksi niistä syistä, joista syistä koen tämän "keskustelun" tysin turhaksi.

Pidä sinä mielipiteesi, minä pidän omani, mutta en junttimaisesti, vaan olen valmis muuttamaan asenteitani, mikäli huomaan niin olevan perusteltua.

24.8.2012 18:16

Minunkin on nyt pakko uutena osallistujia tähän keskusteluun. Komentooralla ei taida olla mitään hajua arkielämän rajuista puolista. Ensinnäkin suomalaiset homot ja lesbot ovat suomalaisia siinä missä heterosuomalaisetkin. Toiseksi homoissa ja lesboissa on paljon duunareita, ja osin juuri siksi (kuten lesbopäätoimittajan potkut osoittavat), ettei homoja paljon päästetä johtopaikoille.
Homot tarvitsevat suojelua henkistä ja fyysistä väkivaltaa vastaan. Heteroita ei pahoinpidellä heidän seksuaalisen suuntautumisensa vuoksi! Niin kauan kuin pyritään ehkäisemään vähemmistöihin kohdistuvaa väkivaltaa ja syrjintää, voi valtaväestökin hyvin.

24.8.2012 20:15

Titityy.. Mutta, kun Suoman Presidentin tehtävä ei ensisijaisesti ole puolustaa seksuaalivähemmistöjä, sen enempää, kuin heteroitakaan, kyllä valtion päämiehellä on paljon tärkeimpiä asioita hoidettavana, kuten ulkopolitiikka.

Varmaan soitat presidentille, kun näet jotain hakattavan!!!

24.8.2012 18:25

Voi kiitos, TITITYYlle samaan hiileen puhaltamisesta!!

24.8.2012 18:35

Tuntuu turhalta alleviivata näissä keskusteluissa sitä, että itse on ikivanha hetero, mutta haluaa puolustaa muidenkin oikeuksia.
Näin kuitenkin tässä tapauksessa.

Täällä olen saanut jo erilaisia vedätyksiä puolustaessani sukupuolivähemmistöjä ja niin ollen myös Pussy Riotia.

Olen kuitenkin vahvasti ihmisoikeuksien asialla puolustaen aina pieniä, heikkoja, vähemmistöjä, nokittuja, hyljeksittyjä.
Rikkaita ja menestyjiä ei tarvitse puolustaa, he pärjäävät muutenkin.
Jopa muiden syrjimisessä!

24.8.2012 20:25

Komppaaja, ja mitä teet puolustaessasi näitä heikkoja (homot ja lepakot tuskin kovin heikkoja, olen nähnyt useinkin naapuritalossa miten pirusti ne tappelee ja hakkaa toisiansa ja sitten se hävinnyt lentää parvekkeelle ovi kiinni pakkasta 30 astetta, mutta sisään ei piru päästä) oletko lasten puolesta tikkua ristiin laittanut, oletko katastrofeihin antanut penniäkään oletko yhtään mitään muuta tehnyt, kun palstoilla huutanut?
Heikkoja ja avuntositarvitsijoita on maailma täynnä ja katastrofeja yhtenään
Lapsikauppaa ja nälkiintyneitä lapsia, kidutuksia, eläinrääkkäystä ja paljon, paljon muuta, niin nää täällä itkee ku homppelit ja lepakot on niin heikkoja,
että voi, voi!

24.8.2012 20:37

Kuten sanottu, itse olen ikävä hetero, vaikken ole sulle mitään selityksenvelkaa.
Olen ainakin kasvattanut kaksi yhteiskuntakelpoista kansalaista, hyviä veronmaksajia, jotka omalta osaltaan kustantavat sinunkin elinolojasi.

24.8.2012 22:47

Komppaaja, mikäs sinä olet sanomaan mun elinoloistani?
Minä olen maksanut niin pirun paljon ukkoni kanssa veroja, että niillä rahoilla ne sunkin pentus tuli koulutettua.
Ja ihan itse ollaan koulutettu omatkin pennut ja lapsenlapset käyvät vieläkin kouluja eivät kylläkään Suomessa, ettei sun tarvitse luulla maksavas niistä yhtään mitään!
Katsos, kun verot ovat toisilla ihan eri luokkaa, kun toisilla, se mitä sä saat liksaa niin mä maksan saman verran veroja!!!

24.8.2012 22:55

Heh, komeljanttari maksaa oikein verojakin...? Salli mun nauraa;D. Taitaa olla samainen X-tippa, joka taannoin mainosti isosti lahjoittavansa "hyväntekeväisyyteen" säännöllisesti, hih. Taitaa olla RAY:n yksikätisen rosvon vakioasiakkaita, lyö sinne sossusta kuppaamansa roposet ja lapsenlapset "näkee nälkää". ;D

25.8.2012 21:17

Moitteeton muka: Nyt kyllä menit liian pitkälle!
Kehtaatkin nimitellä ihmisiä vammaiseksi ja vielä hihittelet päälle!
Jos sulla itsellä on niitä kromosomeja ylimääräisiä, niin se kertookin miksi sulla on toi pakkomielle Tarjasta!
Vai tuliko otettua liikaa lääkkeitä tai pössyteltyä kannabista, se jos mikä selittää tuon hihittämisesi!!
Häpeä, hävytön varjoaskin!!

24.8.2012 21:18

Onko lehti palkannut komentooran ym. spämmäämään fiksuihin kommenttiketjuihin asiatonta älämölöä ihan muusta kuin kommentoitavasta artikkelista? Jos, niin minkä ihmeen takia...?

24.8.2012 21:26

Vanhan aatelin edustaja.. sanos muuta, miten ihmeessä toi tarja on paras saa, joka paikkaan nää keskustelut sivuraiteilleen.
Olet ihan oikeassa pysytään kyseessä olevassa asiassa!!

24.8.2012 21:27

Se, että puolustaa homoja, ei tarkoita etteikö puolustaisi myös muita avuntarvitsijoita ja hätää kärsijöitä. Myös Tarja Halonen on hyvin usein tuominnut mm. nais- ja lapsikaupan.
Ja miten homojen ja lesbojen parisuhdeväkivalta liittyy homovihaajien harjoittamaan väkivaltaan? Onhan heterosuhteissakin parisuhdeväkivaltaa, mutta heteroita ei kukaan ulkopuolinen pahoinpitele siksi, että he ovat heteroita.
Presidentti ei tietenkään voi estää tai tulla apuun, jos jota kuta pahoinpidellään mutta hänen pitää arvojohtajana vähintään luoda yhteiskuntaan ilmapiiriä, jossa homoja ei syrjitä. Tarja Halonen on tehnyt täysin oikein tuomitessaan mm. Pride-kaasuiskun. Haluaisitteko te homovihaajat todellakin asua yhteiskunnassa, jossa jatkuvasti poliitikot ja media hyökkäävät homojen kimppuun ja siten oikeuttavat kansalaisten väkivaltaiset hyökkäykset homojen kimppuun? Menkää käymään vaikka Pietarissa, niin näette millaista se käytännössä on.
Myös ulkopolitiikkaan kuuluu, tai ainakin pitäisi kuulua, myös ihmisoikeuksien korostaminen. Valitettavasti en tosin tiedä, mitä paljon Halonen toi ulkopolitiikassa esiin homojen ihmisoikeuksia muissa maissa.

24.8.2012 22:17

Titityy, tää aihe piti olla jo loppun käsitelty, vastaan silti.
Homojen ja lepakoiden parisuhdeväkivalta ei liitykään muuhun, kuin sanovat homoja ja lespoja heikoiksi?
Ei ne kovin heikkoja voi olla jos ne pystyy tappelemaan keskenäänkin!
Heikkoja ovat ne jotka eivät pysty itseään puolustamaan ja heitä puolustan minäkin.
Enkä ole homo- enkä lespo vihaaja, mun puolesta jokainen saa olla mikä tahtoo, mutta ei joka paikkaan tarvitse tuoda ihmisten seksuaalisuutta esiin, olkoon hän mikä tahansa ja eläköön miten tahansa kunhan elää lainmukaisesti eikä tee rikoksia, kuten hakkaa vanhuksia tai muita heikoimpia kaduilla.
Sitä paitsi kyllä tunnen homoparin tosin tapaan heitä harvemmin, koska eivät elä Suomessa, käydessäni sukuloimassa heidän kotimaassaan, silloin, tällöin tapaamme. Eikä meidän keskustelumme mitenkään edes sivua mitään homoutta, ei sinnepäinkään, ihan on tavallista syömistä, kahvittelua ja jutustelua.
Tuntuukin ongelma olevan ihan muilla, kuin homppeleilla itsellään!

24.8.2012 22:39

Komentooralla on siis parisuhdevaikeuksia homeseksuaalien kanssa? Miten tämä liittyy artikkeliin, jota kommentoidaan, eli AP:n turvaseksiasiat?

24.8.2012 22:51

Osui..... ja sulla ne homeet on päässäs.

24.8.2012 21:38

Sale ei vissiin jatka tuolla halosmaisella linjalla. Kataisen Jykä ja Siilinjärven kokoomus, voit guuglata. Hakusanaksi pöytäkirjat. Asiaa.

24.8.2012 23:55

Jotta voisi ymmärtää Tarja Halosta, niin pitää tuntea hänen taustansa.
Halonen toimi aloittelevana poliitikkona kylmän sodan Suomen sisäpolitiikan ikävimpänä aikana eli 1970 -luvulla, jolloin taistolaisuus suomalaisen kommunismin sisällä ja Tehtaankadun puolueosastot aikakauden merkittävissä puolueissa (keskusta, sdp, kok, rkp) kukoistivat.
- 1970 - 1972 Halonen osallistui SAK:n edustajana ja varapuheenjohtajana DDR:n tunnustamiskomitean toimintaan.
- 1980 - 1981 Halonen toimi Setan puheenjohtajana. Setan tavoitteena on (ks. Wikipedia/Seta): "yhteiskunnallinen tasavertaisuus riippumatta ihmisen seksuaalisesta suuntautumisesta, sukupuoli-identiteetistä tai sukupuolen ilmaisusta"

Ainakin Stalinin jälkeen Neuvostoliiton kommunistipuolueen miesjäsenten välillä vallitsi ns. pusumieskulttuuri, jossa miehet suutelivat toisiansa. - Neuvostoliiton kommunistipuolueen johtajan Brezhevin miessuutelemiset herättivät huomiota lännessä ja olivat tuttuja Suomessa ainakin poliitikoille.
Wikipediasta löytyy kuva, kuinka Brezhnev suutelee DDR:n johtajaa Erich Honeckkeria (ks. englanninkielinen Wikipedia/Erich Honecker 18:45, 2 May 2012 -aikaleiman versio).
Juuri pusumieskulttuurin takia heteromiesten oli vaikea olla Neuvostoliiton k0mmunistisessa puolueessa. Tosin eivät kaikki homo- ja biseksuaaliset miehet pidä suutelemisesta.

Paljonko Halosen ja muitten sen ajan poliitikkojen toiminnassa oli aatteen paloa tai laskelmoitua uranedistämistä? Kuinka paljon myönnetään, että mielisteltiin Neuvostoliittoa uranedistämisen vuoksi? Kuinka paljon myönnetään, että nuorena poliittikkona tehtiin virheitä tietämättömyyden, osaamattomuuden ja suomettuneisuuden ajan sensuurin takia?

Homo- ja biseksuaalisia ihmisiä on syrjitty ja sorrettu vuosisatojen mittaan useassa maassa, eikä tämä ilmiö ole kadonnut nykymaailmasta.
Mutta Tarja Halosen kohdalla kysymys kuuluu:
* Onko Halonen tuominnut heteroseksuaalisten miesten syrjinnän Neuvostoliitossa?:
- Kun Halonen oli Setan puheenjohtajana 1980 - 1981
- Kun Brezhnev oli Neuvostoliiton johtaja
- Kun Neuvostoliitto oli olemassa
- Kun Neuvostoliitto oli lakannut olemasta

26.8.2012 14:28

Ennen oli ennen ja nyt on nyt! Halosta ei ole enää olemassa, mitä nykyaikaan tulee. Nyt on Jokeri ja Käteinen. Guuglaa Kataisen tausta: Jyrki Katainen. Siilinjärvevn kokoomus. Pöytäkirjat. Siitä näet millaisia henkilöitä on maamme johdossa.

26.8.2012 15:37

Pietilä siis wrote: "Jokaiselle kurjalle asialle ei voi antaa poliittista takuuta."

Mutta ovatko pankkien asiakkailleen antamat takuut taloudellisia vai poliittisia? Suomalaiset veronmaksajat ovat innolla kurttuisten kätöstensä kautta tukeneet ensin kotimaisia pankkeja niin 1990-luvulla kuin nyt 2010-luvullakin muiden maiden pankkeja.

Eikö siis kyse ole nimenomaan poliittisista takuista pankkitukien kohdalla.

Eli kyllä, kuten jo ensimmäisenä tähän keskusteluketjuun kirjoitin. Kaikille ikäville asioille voi antaa poliittisen takuun. M.O.T.

27.8.2012 13:42

Tuossa aamu-TV:ssä uutisoitiin että KRP:n mielestä ns. järjestäytynyt rikollisuus on
Suomessa tominnassa jo 80 paikkakunnalla. Koska kokoomus, RKP ja kristilliset nyt
haluaa ajaa alas myös poliisin ja romuttaa kansalaisten turva-takuun, niin vaihtoehto
lienee luonnollisesti yksityistäminen. Ehkä löytyy "liikkuvien" ja KRP:n tilalle tosiaan
järjestöjä joilla on riittävä liikkuva kalusto jo valmiina ja turvafirmat pystyssä. Eikun
toimeksi vaan. Horioppia! Voivat hoitaa perinnän siinä sivussa. Ovat myös hyvin
kansainvälisesti verkottuneita.

27.8.2012 14:32

Nimimerkki Vorwärts: Eikö mielestäsi kokoomus edusta järjestäytynyttä rikollisuutta? On se ainakin hyvin verkostoitunut ja on siellä jo rikoksesta tuomittujakin, kuten Jan Vapaavuori. Kataisen ja Siilinjärven kokoomuksen pöytäkirjanväärennösjutusta oikeuskansleri antoi lausunnon, että se oli merkitykseltään vähäinen, mutta kyllä sen olisi sivistysvaltiossa pitänyt johtaa poliittiisen uran katkeamiseen. Vaan ei Suomessa. Eikä kokoomuksessa. Ukkeli johtaa esikuntineen Suomen hallitusta! Väärennösjutun kuulusteluissa Kataisen nykyinen erityisavustaja Juho Romakkaniemi tunnusti väärentäneensä kokoomuksen pöytäkirjoja, mutta perui myöhemmin tunnustuksensa...

27.9.2013 14:39

Tässäkin sdp on sähläämässä hyvää asiaa. lopputulos vähäosaisilta kaikki pois.

Osallistu keskusteluun

Emme ota kommentteja vastaan viikonloppuisin. Voit osallistua keskusteluun jättämällä kommenttisi maanantain klo 8.00 ja perjantain klo 16.00 välisenä aikana.