Keskustelu
Viimeisin kommentti: 24.5.2012 - 19.16

Koska Aleksanterinkadun ja Jokikadun kulma normalisoituu?

Kuinkahan kauan Jokikadulla jatkuvat ne rumat ja ennen kaikkea luvalla sanoen eriskummalliset poikkeujärjestelyt Aleksanterinkadun sillan kaupungin puoleisessa päässä. On suhteellisen outoa, että käytössä olisi katu koko leveydeltään, mutta se ei ole auki? Eikös se Mannerheiminkadun siltaremontti ole jo tehty ja poikkeustila pitäisi olla ohi?

Olimme vieraiden kanssa kävelyllä ja saimme myötähävetä liikennejärjetelyä, joille on tosi vaikea löytää mitään järjellistä selitystä. Kaupungissa on hieno katu, jonka kauneus on tuhottu liikenteen esteenä olevilla rötisköillä!

Joku lautakunta katsastamaan paikka, puomit pois ja pieni liikennevalojen säätö, kiitos!

Maalaiskaupunkilainen

Kommentit (7)

Kommentit

Jos virkamiehiltä kysytään niin EI KOSKAAN.

KaKelautakunnassa on meitä muutama jotka ovat valmiit avaamaan tuokin kulman
vanhalle normaalille liikennevirralle mutta kun sellaista esitystä ei tule eikä
ne lautakunnan jäsenet jotka asuvat muualla kuin keskustassa sitä kannata.
Niin asia jää lopullisen väliaikaisesti näin kuin nyt. Jokikadun uusissa suunnitelmissa
ollaan lähes sulkemassa koko jokikatu .siellä saisi ajaa vain HITAASTI.
(jos lainkaan).
t Juha Elo ps

Juha Elo (ei varmistettu)

Nyt on sillat saatu kuntoon niin aletaan rajoittaa keskustassa autolla ajoa ja vähentää parkkipaikkoja. Todellista porvoolaista hölmöläisen hommaa.
Keskustan terveysasema siirretään paikkaan, jossa ei samalla puolen katua ole edes parkkipaikkoja. Miten vanhukset tai vanhemmat sairaiden lapsien kanssa sinne pääsee? Kuka oikeasti pystyy valvomaan keskustassa nopeusrajoituksia?
Lopuksi itse kysymykseen; normalisoituu, palaa entiseen vai mitä sillä tarkoitetaan? Suunnittelijat tykkäävät suunnitella jotain uutta, jolloin ei palata menneisyyteen, vaikka se olisi nykyistä parempi.
Kyllä on kaupungin suunnittelijoilla ajatukset harhailee, jossain pilvissä tai teoreettisissa kuvitelmissa. Tosiasiassa torin seutu tyhjenee vähitellen kaupat siirtyy Tarmolaan, terassit ovat jo jokirannassa. Mitä on jo tehty aikaisemmin; kirjasto, taidetehdas ja Kuninkaanportti. Joten mikä syy on oikeasti alentaa nopeuksia?

pallo hukassa (ei varmistettu)

Porvoon kaupunkisuunnittelu on jo pitkään perustunut henkilöautovihamielisyydelle. Tosiasia kuitenkin on, että kaupunki elää kumipyöräliikenteen varassa.

Ilkka Alava (ei varmistettu)

Edellä mainittiin, että jos virkamiehiltä kysytään, niin ei koskaan.

Mitähän, JOS valtuustoon äänestämämme Porvoon päättäjät käyttäisivät sitä mandaattia, mikä heille on vaaleissa annettu ja laittaisivat virkamiesten selville typeryyksille joskus jonkun rajan? Pitäähän nyt olla jotain järkiperustetta esim. tässä tapauksessa sille, että kadun liikennekapasiteetti on vedetty niin alas - sille ei ole, että Jokikatua etelään ajava turisti pakotetaan kääntymään sillalle ja tekemään U-käännös taidetehtaan nurkilla, että pääsee palaamaan takaisin sillalle ja jatkamaan matkaa Jokikatua etelään.

Järjen käyttö olisi sallittua - ettei jopa suotavaa!

Maalaiskaupunki...

veit sanat suustani - typeryyden huippu - kuka lie tuon suunnitelman takana ? leikkikoululaisetkin osaisivat suunnitella järkevämmin - maalaisjärkeä ei kyllä käytetty lainkaan...

äly hoi älä... (ei varmistettu)

Siivotkaa edes tuo risteys. Ei se tietenkään paranna liikenteen sujuvuutta mutta ei sitä taide edes haluta keskusta alueella. Nyt kun laitetaan 30 km rajoitus torin ympäristöön ja laitetaan bussipysäkit takaisin Matkahuollon eteen, niin laitetaan bussit kulkemaan Mannerheiminsillan kautta kaikki. Voihan osa Hamarin/Tolkkisen ja jne. alueiden busseista kääntyä alas Näsiin ja kurvata Taidetehtaan nurkan kautta ylös S-marketin ohi ja Tolkkisen tielle. Saadaan Jokiranta rauhoittumaan bussien jylinältä. Mutta turhaa sitä on mitään viisasta Porvoolta toivoa.

jalankulkija (ei varmistettu)

Osallistu keskusteluun