Mielipidekirjoitus | Koronaelvytyksestä vetoapua Porvoon pyöräilykaupunkitavoitteisiin

Hallituksen tavoitteena on lisätä pyöräilyn ja jalankulun määrää 30 prosentilla vuoteen 2030 mennessä. Tämä on tärkeä päämäärä, sillä liikenne aiheuttaa viidenneksen Suomen ilmastopäästöistä. Pyöräilyn ja kävelyn lisääminen edistää myös terveyttä, parantaa liikenteen turvallisuutta, lisää viihtyisyyttä sekä vähentää melua, liikenneruuhkia ja ilmansaasteita.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.