Lukijalta: | TE-toimiston avattava jo ovensa

Te-toimistojen, myös Porvoon, on jo aika avata asiakaspalvelua ja ottaa asiakkaita vastaan.

Olette olleet suljettujen ovien takana noin 1,5 vuotta ja olette vedonneet koronaan. Suomi on avautunut ja myös Te-toimistojen on nyt avattava ovensa. Te-toimisto on palvelupiste, jossa pitää saada asioida itselleen sopivalla tavalla joko henkilökohtaisella käynnillä, puhelimitse tai s-postilla.

Moni asia hoituu selkeämmin kasvokkain ja tällöin voi saada enemmän neuvoja, sekä asiakas voi kysellä enemmän.

Sain yllättäen soiton Te:n virkailijalta, joka puhelimessa oli kiireinen ja hätäinen. Hän ei ollut lukenut taustatietojani etukäteen eli hän ei tiennyt minusta mitään.

Itse en saanut paljon sanottua tai edes kyseltyä, kun virkailija vaan tokaisi puhelimessa, hetkinen, hetkinen... ja jatkoi lukemista ja teki jonkun kysymyksen ja taas hetkinen, hetkinen...

Puhelu kesti 11 minuuttia eli ylittyikö tässä jo virkailijan ns. soittoaika asiakkaalle?

Näin kiirettä ei saa olla ja työnhakijalle jää epävarma olo, mitä oikein tapahtui ja mitä virkailija kohdallani tekee? Aina jää epävarma olotila Te-yhteydenottojen jälkeen.

Te-toimistojen on muutettava käytäntöään ja oltava asiakasläheinen ja helposti lähestyttävä. Eikö heidän kuulu auttaa ja neuvoa työnhakijoita, eikä olla syyllistäviä?

Tahtomattani korona-aikana jäin työttömäksi ja lukuisista hakemuksista huolimatta +60 -vuotiaana on vaikeaa saada työtä, lukuun ottamatta 1–2 viikon pätkätöitä.

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Mistä tänään puhutaan?

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut