Kaikki Lidlit eivät ole enää samanlaisia – Itä-Uudenmaan myymälöissä laajennettu valikoima

Lidlit ovat nyt perus- ja laajennetun valikoiman myymälöitä. Itä-Uudenmaan myymälöissä on laajennettu valikoima. Arkisto/Piia Kaskinen

Lidl on uudistanut laajasti tuotevalikoimaansa. Jatkossa valikoima ei ole enää kaikissa kaupoissa sama, vaan myymälät ovat joko perusvalikoiman tai laajennetun valikoiman myymälöitä.

Kaikki Itä-Uudenmaan myymälät eli kaksi Porvoon sekä Loviisan ja Sipoon Söderkullat ovat laajennetun valikoiman myymälöitä.

– Eniten asiakkaat toivoivat, että kaiken voisi ostaa kerralla Lidlistä. Tähän pyyntöön pyrimme nyt vastaamaan, kertoo Lidlin kaupallinen johtaja Mikko Forsström.

Lidlin valikoima on käynyt läpi tavallista tarkemman syynin, ja kaupan hyllyyn on saapunut satoja uusia tuotteita. Uutuuksiin kuuluu niin Lidlin omien merkkien tuotteita kuin teollisuuden merkkejäkin.

Kaupassa valikoimakehitys on jatkuvaa työtä. Perussääntönä on, että vähemmän kysytyt tuotteet antavat tilaa uusille tuotteille viikoittain.

Suurempia muutoksia tehdään perinteisesti aina uuden sesongin alla eli esimerkiksi ennen joulua ja kesää. Nyt tehty muutos on rajumpi kokonaismuutos. Muutokset on tehty asiakkaiden toiveita kuunnellen.

– Saamme asiakaspalveluumme jatkuvasti asiakkaiden toiveita ja meillä on paljon hyvää markkinatietoa, joiden pohjalta pyrimme nyt tuomaan tarjolle erilaisia toivottuja tuotteita, Mikko Forsström kertoo.

Uusia tuotteita on tullut kaikkiin tuotekategorioihin. Poikkeuksellisen paljon muutoksia on tehty tuoretuotteisiin, mutta muutos näkyy merkittävästi asiakkaille myös pähkinöissä, pakasteissa sekä leipähyllyssä.

Myymälöiden sisällä on tehty paljon muutoksia, jotta kaikki tuotteet on saatu mahtumaan. Hyllytilaa on tehty lisää. Asiakkaille näkyvin muutos on ollut juustovalikoiman laajentuminen, kun herkuttelujuustoista koostuva juustotiski laajeni kaikkiin Lidl-myymälöihin.

Lidlin vakituiseen tuotevalikoimaan kuuluu noin 2500 tuotetta ja myymälöitä on lähes 200.

Alkuvaiheessa noin neljännes myymälöistä tarjoaa perusvalikoiman ja 75 prosenttia myymälöistä laajennetun valikoiman. Myymälämuutoksia tekemällä pyritään kuitenkin saamaan entistä useampi myymälä laajennetun valikoiman piiriin.

– Kahtiajaon perussyynä on se, että valikoiman laajentuessa emme saa kaikkia tuotteita mahtumaan neliöiltään pienempiin myymälöihin.

– Laajennettu valikoima tarkoittaa, että myymälän valikoimassa on lisäksi tuotteita, joita ei ole saatavilla kaikissa Suomen Lidleissä. Näitä tuotteita voivat olla tuulihatut pakasteesta, maustamaton jogurtti myslikannella tai risottolajitelma, kertoo Forsström.

Kommentoi

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut