Porvoon matkailukesä on alkamassa – tarjolla paljon erilaisia aktiviteetteja, Hamarin alue nostetaan erityisesti esiin

Porvoon kesän matkailumarkkinoinnissa nostetaan näkyvästi esiin tunnelmallisia hetkiä kaupungissa, mutta myös erilaiset aktiviteetit ovat tänä kesänä suuressa roolissa, kun kaupunkiin houkutellaan matkailijoita.

Kaupunki tiedottaa, että laajaa matkailutarjontaa tuodaan esiin sekä monikanavaisesti muun muassa radiokampanjoissa, ulkomainospinnoilla Helsingin keskustassa ja lentokentällä sekä erilaisissa digitaalisissa kanavissa.

Porvoo on mukana myös valtakunnallisessa 100 syytä -kampanjassa, joka edistää kotimaan matkailua. Päiväretkien sijaan markkinoinnin fokus on viipymän pidentämisessä eli tavoitteena on houkutella matkailija yöpymään Porvoossa.

Vanhan Porvoon, ravintoloiden ja kahviloiden ja shoppailun rinnalla matkailijoille markkinoidaan aktiviteettimahdollisuuksia kuten pyörämatkailua. Porvoolainen juoksija Sara Kuivisto esittelee vaikuttajamarkkinointiyhteistyönä vinkkejä aktiivilomasta Porvoossa.

Tapahtumakesän vetonauloja ovat Porvoossa muun muassa Porvoo Soi -festivaali, SMAKU-ruokatapahtuma sekä uusi Taidetehdas Food Talks -tapahtuma. Porvooseen pääsee tutustumaan myös Porvoon matkailuoppaiden ja Porvoon kaupungin yhdessä järjestämillä Länsirannan Taidekierroksilla ja Vanha Porvoon opastuksilla.

Alkavan kesän markkinoinnissa nostetaan esiin erityisesti Hamarin aluetta. Hamarinrannan tapahtumat, Hamarikuplan opastetut kajakkiretket, Kirppis-Kahvila Hänga ja Hamarin jettivuokraamo tarjoavat monille jo aiemmin Porvooseen tutustuneille kävijöille uudenlaista, merellistä näkökulmaa kaupunkiin. Lisäksi Hamariin on kätevä polkaista keskustasta kaupunkipyörällä rantaraittia pitkin.

– Kun viipymä pitenee, on matkailijoilla myös enemmän aikaa Vanhan Porvoon lisäksi muihin kohteisiin. Matkailijoita kiinnostaa yhä enemmän myös pienemmät kohteet perinteisempien matkailukohteiden rinnalla. Tämän myötä meidän pitää kiinnittää huomiota kestävään matkailuun ja siihen, miten sekä tutuissa ja suosituissa kohteissa että pienemmissä ja uudemmissa kohteissa huomioidaan matkailun vaikutukset, kertoo Porvoon kaupungin matkailu- ja markkinointipäällikkö Sari Myllynen kaupungin tiedotteessa.

Myllynen toteaa tiedotteessa, että odotukset kotimaan ja lähialuematkailun osalta ovat korkealla

– Matkailualalla on kohdattu parin viime vuoden aikana useita haasteita pandemian, työvoimapulan ja nyt Ukrainan sodan vaikutusten kuten polttoaineen hinnannousun myötä. Kotimaan matkailun merkitys yrityksille on äärimmäisen merkittävä sillä kansainvälisten matkailijoiden määrät eivät ole vielä elpymässä pandemiaa edeltävälle tasolle, Myllynen sanoo.

100 syytä matkailla Suomessa -kampanjan ja Suoma ry:n teettämän kyselytutkimuksen mukaan 65 prosenttia suomalaisista matkailee tulevana kesänä kotimaassa, vaikka matkustusrajoitukset ulkomaille ovat keventyneet. Tutkimuksen mukaan matkustushalukkuus kotimaassa on jopa kasvanut kaksi prosenttiyksikköä edellisestä vuodesta.

Tutkimuksen mukaan yli kolmasosa suomalaisista odottaa tänäkin kesänä kotimaanmatkailulta eniten luontoa ja kauniita maisemia. Lisäksi matkailijoita houkuttelevat kotimaassa muun muassa lähiseutujen retket, tapahtumat ja elämykset kaupunkikohteissa.

Mainos: LähiTapiola Uusimaa

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Mistä tänään puhutaan?

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut