Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Sosiaalineuvonnan chat-palvelu laajenee Porvooseen – chatbot vastaa kysymyksiin ympäri vuorokauden

Itä-Uudenmaan kunnat täydentävät sosiaalineuvontaansa chat-palvelulla. Palvelu laajenee Porvooseen myöhemmin kesällä.

Sosiaalipalveluiden neuvonta-chat toimii jo Askolan, Lapinjärven, Loviisan ja Sipoon verkkosivustoilla, ja se on tarkoitettu näiden kuntien asukkaille.

Sosiaalipalveluiden neuvonta-chat auttaa lasten, perheiden, työikäisten, ikääntyneiden ja vammaisten sosiaalipalveluihin ja päihde- ja mielenterveyspalveluihin liittyvissä kysymyksissä, Porvoon kaupunki tiedottaa.

Neuvonta-chat ja tarvittaessa asiakasneuvoja vastaavat kysymyksiin esimerkiksi erilaisista tukipalveluista sekä etuuksien ja tukien hakemisesta.

Chat-palvelu toimii kuntien sosiaalipalveluiden verkkosivuilla. Sitä voi käyttää myös mobiililaitteella.

Chatbot vastaa asiakkaiden kysymyksiin suomeksi ja ruotsiksi 24 tuntia vuorokaudessa, vuoden jokaisena päivänä. Asiakasneuvoja on tavoitettavissa maanantaisin kello 12–16 ja tiistaista torstaihin kello 9–11 ja 12–14.