Potilastietojärjestelmän käytössä on havaittu teknisiä haasteita osassa Porvoon ja Askolan terveydenhuollon yksiköitä, Itä-Uudenmaan hyvinvointialue kertoo tiedotteessaan.
Käytössä oleva Lifecare-järjestelmä on työntekijäkohtainen ja ongelma ei esiinny kaikilla.
Tiedotteen mukaan haasteita kohdanneet työntekijät eivät saa auki potilastietoja ja ajanvarauskirjaa. Tämä ruuhkauttaa terveydenhuollon yksiköitä Porvoossa ja Askolassa.
Korvaavia toimintamalleja toimitetaan parhaillaan yksiköihin ruuhkaantumisen helpottamiseksi, hyvinvointialue tiedottaa.
Tekninen ongelma on paikallistettu ja sitä ratkotaan parhaillaan järjestelmätoimittajan, HPK Palvelut Oy:n, ulkoisten asiantuntijoiden ja Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen toimesta.