Porvoon vedellä on käytössä tekstiviestipalvelu, jolla vesilaitos voi ilmoittaa tekstiviestillä mahdollisista häiriöistä. Palvelu säästää resursseja ja sillä voidaan nopeasti tavoittaa ihmisiä paikasta riippumatta.
Vuodenvaihteen tienoilla viestintäsovellus vaihtui, kun Everbridgen korvasi Blue Idea, Porvoon vesi kertoo tiedotteessaan.
Uudessa palvelussa on tekstiviestien lähetyksen lisäksi myös häiriökartta, joka on upotettu Porvoon veden nettisivuille. Edellisestä ohjelmasta on asiakkaiden itse tallentamat numerot siirretty uuteen Blue Idea -ohjelmaan palveluntarjoajan toimesta. Tekstiviesti-ilmoitus tapahtuu niin että Porvoon vesi ympyröi viestintäohjelmassa alueen ja ohjelma kerää kaikki alueen sisällä olevat julkiset numerot ja asiakkaiden itse rekisteröimät numerot.
Jos asukkaalla on julkisesti saatavilla oleva puhelinnumero, tällöin on kaikki kunnossa. Mikäli taas asukkaan käytössä on työ- tai salainen puhelinnumero, hänen on rekisteröitävä puhelinnumero haluttuun katuosoitteeseen erikseen Porvoon veden verkkosivuilla, jotta voi vastaanottaa häiriötilanneviestit.
Yhteen puhelinnumeroon voi tilata useammasta osoitteesta tiedotteita. Kuka tahansa vapaa-ajan asunnon tai kesämökin omistaja, ikäihmisen omainen tai muu, voi rekisteröidä̈ puhelinnumeronsa, myös vaikka vakituinen kotiosoite olisi jossain muualla.
Porvoon vesi lähettää tiedotteita vain omalla alueellaan Porvoon kaupungissa. Rekisteröitymissivulla voi myös kirjautua sisään ja katsoa mihin osoitteeseen oma numero on kytketty, tehdä̈ muutoksia tai lisätä̈ osoitteita mistä̈ haluaa häiriöviestejä.