Uusi automaatti nielee kerralla säkillisen tölkkejä ja muovipulloja – "Mitä sujuvampaa pullonpalautus on, sitä useampi osallistuu kierrättämiseen"
Tölkkejä ja pulloja ei tarvitse panna hihnalle enää yksitellen.
Suomalaiset ovat tölkkikansaa. Suomen Palautuspakkaus Oy:n tilaston mukaan Suomessa palautetaan noin 1,3 miljardia tölkkiä vuodessa. Palautusaste on 95 prosenttia.
Kirjautuneille
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.