Uusi automaatti nielee kerralla säkillisen tölkkejä ja muovipulloja – "Mitä sujuvampaa pullonpalautus on, sitä useampi osallistuu kierrättämiseen"

Tölkkejä ja pulloja ei tarvitse panna hihnalle enää yksitellen.

Suomalaiset ovat tölkkikansaa. Suomen Palautuspakkaus Oy:n tilaston mukaan Suomessa palautetaan noin 1,3 miljardia tölkkiä vuodessa. Palautusaste on 95 prosenttia.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.