Lemmikkivanhemmuustrendi sai vauhtia koronapandemiasta – Musti Groupin liikevaihto ja liikevoitto nousivat roimasti

Toimitusjohtaja Rönnberg sanoo, että Musti Group odottaa suotuisan markkinasuuntauksen jatkuvan ensi vuonna. ONNI OJALA / LEHTIKUVA

STT

Kotieläintarvikkeita myyvän Musti Groupin oikaistu liikevoitto ennen aineettomien hyödykkeiden poistoja ja arvonalentumisia nousi heinä-syyskuussa 10 miljoonaan euroon vuoden takaisesta 7 miljoonasta eurosta. Liikevaihto paisui lähes viidenneksellä 77 miljoonaan euroon.

– Vahvana jatkuvan ja koronapandemian vauhdittaman lemmikkivanhemmuustrendin seurauksena lemmikkien lukumäärän ja koiranpentujen rekisteröinnin on havaittu kasvavan läpi vuoden markkinoilla, joilla Musti Group toimii, kertoo toimitusjohtaja David Rönnberg tiedotteessa.

Hänen mukaansa Ruotsi ja Norja lähestyvät Suomen kannattavuustasoa odotettua nopeammin.

Rönnberg sanoo, että Musti Group odottaa suotuisan markkinasuuntauksen jatkuvan ensi vuonna. Hän näkee kasvumahdollisuuksia maantieteellisesti kaikissa yhtiön toimintamaissa.

Kommentoi

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut