Nordean palvelujen laaja käyttökatko on päättynyt

Nordean palveluissa alkoi varhain sunnuntaina laaja katko, jonka takia muun muassa pankkitunnuksia ei ole sunnuntaina voinut käyttää sähköiseen tunnistautumiseen. VESA MOILANEN / LEHTIKUVA

STT

Nordean palveluiden laaja käyttökatko on kokonaan päättynyt, tiedotti pankki puoli kahdentoista maissa sunnuntaina illalla.

Pankin korttimaksut alkoivat toimia jälleen normaalisti iltakahdeksan jälkeen, ja korteilla pystyi myös jälleen nostamaan ja tallettamaan käteistä automaateilla, Nordean viestinnästä kerrottiin.

Nordean palveluissa alkoi varhain sunnuntaina laaja katko, jonka takia muun muassa pankkitunnuksia ei ole sunnuntaina voinut käyttää sähköiseen tunnistautumiseen. Myös verkko- ja mobiilipankit ovat olleet pois käytöstä.

– Katkon syynä on Nordean tietojärjestelmille tehtävät välttämättömät muutos- ja ylläpitotyöt, joiden myötä varmistamme asiakkaille laadukkaat palvelut myös tulevaisuudessa, Nordea selitti verkkosivuillaan katkon syytä.

Kommentoi

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut