Tabloid-lehden kustantaja määrättiin maksamaan yli puoli miljoonaa korvauksia herttuatar Meghanille

Prinssi Harry ja herttuatar Meghan asuvat nykyisin Yhdysvalloissa Santa Barbarassa. AFP / LEHTIKUVA

STT–AFP

Mail on Sunday -lehteä ja MailOnline -verkkosivustoa julkaiseva brittikustantaja Associated Newspapers määrättiin tiistaina oikeuden päätöksellä maksamaan herttuatar Meghanille 450 000 puntaa (noin 520 000 euroa) oikeudenkäyntikuluja ja korvauksia.

Lehti julkaisi vuonna 2019 otteita yksityisestä kirjeestä, jonka prinssi Harryn puoliso Meghan Markle oli edellisenä vuonna kirjoittanut isälleen Thomas Marklelle. Siinä hän pyysi tätä lopettamaan valheiden levittämisen tyttärestään tabloid-lehdissä. Kirje oli kirjoitettu vain muutama kuukausi sen jälkeen, kun Meghan Markle oli mennyt naimisiin prinssi Harryn kanssa.

Meghan Marklen asianajaja oli vaatinut herttuattarelle 750 000 punnan korvauksia.

Associated Newspapers ilmoitti valittavansa päätöksestä.

Prinssi Harry ja herttuatar Meghan asuvat nykyisin Yhdysvalloissa Santa Barbarassa. He vetäytyivät hiljattain kaikista kuninkaallisista velvollisuuksistaan.

Kommentoi

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut