Oikeuskansleri selittää: Hallituksen esitys liikkumisrajoituksista oli tärkeää saattaa eduskunnan käsittelyyn "tautitilanteen johdosta"
Oikeuskansleri Tuomas Pöysti sanoo tehneensä kokonaisarvion, jonka mukaan "tautitilanteen johdosta" oli tärkeää ja tarpeellista saattaa hallituksen esitys liikkumisrajoituksista eduskunnan käsittelyyn. Hän oli arvioinut myös, että ehdotetun sääntelyn perusratkaisu olisi voinut olla tässä tilanteessa hyväksyttävä sekä täyttää välttämättömyyden ja oikeasuhtaisuuden vaatimukset.
Kirjautuneille
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.