Saksassa autoalan yrityksissä ja niiden alihankkijoilla työskentelee yli 800 000 työntekijää. Jos jokaisen EU:ssa valmistettavan auton pitäisi olla päästön vuodesta 2035 lähtien, on moni autoalan työpaikka vaarassa. Thielker

Frankfurter Allgemeine Zeitung -artikkeli: Autoilun suuri murros on iskemässä rankasti etenkin Saksaan – miten käy 800 000 hyväpalkkaiselle työntekijälle autotehtaissa?

Autovallankumous on iskemässä lujaa Saksan autoteollisuuteen. Polttomoottorin loppu koittaa vuoteen 2035 mennessä.

Maja Brankovic, Ralph Bollmann, Georg Meck

Zwickaun kaupungin tulevaisuus näyttää turvatulta.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa digi ja pääset lukemaan kaikki Uusimaan sisällöt.

Tilaa 3 kk 4 €/kk Tilaa 24 h 3 € Olen jo tilaaja